Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 00:23Fast det där tycker jag är helsjukt! Är det bara smala människor som kan träna eller? För det kryllar av överviktiga människor som vill och behöver träna (för hälsans skull) men det finns inga träningskläder.
Fast det där tycker jag är helsjukt! Är det bara smala människor som kan träna eller? För det kryllar av överviktiga människor som vill och behöver träna (för hälsans skull) men det finns inga träningskläder.
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 02:13Visst är det ett intressant fenomen att tjockisar (som jag själv) gärna köper för små kläder. Anledningen är att våra spenderingar är förväntanstyrda. Vi köper inte varor till den vi är utan till den vi vill vara.
Visst är det ett intressant fenomen att tjockisar (som jag själv) gärna köper för små kläder. Anledningen är att våra spenderingar är förväntanstyrda. Vi köper inte varor till den vi är utan till den vi vill vara.
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 09:42Jag håller med dig, Lena om att man rent instinktivt tänker sig att en tjock person också borde räkna med någon form av resultat av sin träning, men jag kanske har fel.
Jag håller med dig, Lena om att man rent instinktivt tänker sig att en tjock person också borde räkna med någon form av resultat av sin träning, men jag kanske har fel.
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 10:07Herrmodeller av löparkläder är inga större problem att hitta någorlunda rymliga för en "tjockis", som nybliven cyklist kan det däremot vara lite trixigare att hitta tröjor som fungerar (dom ska visserligen sitta tight men det finns olika grader av tight..
Herrmodeller av löparkläder är inga större problem att hitta någorlunda rymliga för en "tjockis", som nybliven cyklist kan det däremot vara lite trixigare att hitta tröjor som fungerar (dom ska visserligen sitta tight men det finns olika grader av tight..
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 10:55Nä Micke tack och belägg - jag handlar INTE för små kläder! Jag vill ha snygga och sköna kläder i RÄTT storlek. Vilket också fungerar alldles utmärkt, för allt utom löpar/träningskläder. Sådana görs inte för feta damer, nämligen.
Arvid - visst fanken vi
Nä Micke tack och belägg - jag handlar INTE för små kläder! Jag vill ha snygga och sköna kläder i RÄTT storlek. Vilket också fungerar alldles utmärkt, för allt utom löpar/träningskläder. Sådana görs inte för feta damer, nämligen.
Arvid - visst fanken vi
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 11:13Äh, just när det gäller löpning tycker jag man kan ha på sig vad man vill- folk ser ju att man är ute och tränar och inte har några ambitoner att komma med på Aftonbladets "best dressed list".
Jag struntar faktiskt i om folk tycker jag har för lite kläde
Äh, just när det gäller löpning tycker jag man kan ha på sig vad man vill- folk ser ju att man är ute och tränar och inte har några ambitoner att komma med på Aftonbladets "best dressed list".
Jag struntar faktiskt i om folk tycker jag har för lite kläde
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 11:20Det är butikerna som är förväntansstyrda i sina inköp: stora kvinnor vill, enligt butikerna, inte ha träningskläder.
Samma sak som att storfotade damer inte vill ha snygga skor, jag känner flera med 41-42 som febrilt får jaga snyggskor eftersom butikern
Det är butikerna som är förväntansstyrda i sina inköp: stora kvinnor vill, enligt butikerna, inte ha träningskläder.
Samma sak som att storfotade damer inte vill ha snygga skor, jag känner flera med 41-42 som febrilt får jaga snyggskor eftersom butikern
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 11:39Bara en liten inflikning på Annas skokommentar; "Sen rear butikerna fyra-fem par i strl 35-36"
Det kan vara lika svårt för de som drar dessa storlekar att hitta "finskor" som det är för de som drar 41-42. Oftast är man hänvisad till barnskor...Men dett
Bara en liten inflikning på Annas skokommentar; "Sen rear butikerna fyra-fem par i strl 35-36"
Det kan vara lika svårt för de som drar dessa storlekar att hitta "finskor" som det är för de som drar 41-42. Oftast är man hänvisad till barnskor...
Men dett
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 15:17Anna E:
Jag tycker inte riktigt att det där stämmer med att sportaffärer rear ut kläder i XXS. Varje Stadium-rea där jag kollat in shorts eller linnen har jag nästan bara funnit plagg jag velat ha i storlekarna L-XL.
Får vara riktigt snabb om jag ska hit
Anna E:
Jag tycker inte riktigt att det där stämmer med att sportaffärer rear ut kläder i XXS. Varje Stadium-rea där jag kollat in shorts eller linnen har jag nästan bara funnit plagg jag velat ha i storlekarna L-XL.
Får vara riktigt snabb om jag ska hit
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 16:29För att återvända till originalämnet så tycker jag att det är en sak att vara snygg naken och en helt annan att vara rätt klädd för situationen. Det är ärligt talat skit samma om det är snyggt eller inte när jag tränar, jag är inte ute i skogen eller på v
För att återvända till originalämnet så tycker jag att det är en sak att vara snygg naken och en helt annan att vara rätt klädd för situationen. Det är ärligt talat skit samma om det är snyggt eller inte när jag tränar, jag är inte ute i skogen eller på v