Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort springer man 5km?
You need to log in to create posts and topics.

Kikki; Ha ha den var bra! Tror att damerna var rätt så oerfarna "loppare" och inte riktigt hade insett vad det går ut på. (Om än man visst kan ta det lugnt om man så vill.) Ni fick er nog ett gott skratt kan jag tro. 🙂

Tycker inte det säger så mycket om löparegenskaperna utan mer om humorn.

>Man får inte tränga sig!

Om det är så det är kan jag förstå varför alla vill starta i första gruppen 🙂

Någon som vet EXAKTA sträckan för vårruset i Västerås..? För mig går träningen rätt dåligt just nu och då är det i allra högsta grad metrarna och minutrarna som håller mig ifrån soffan, och då spelar det stoooor roll om banan är 4,7 eller 5,3 eller faktis

Jag ska springa vårruset på sub35min iår. Kommer faktsikt bli svårt att hålla sig att springa så långsamt men ska släpa runt en kompis som nyss börjat träna 🙂

Akta då du inte ramlar omkull Linda, det där är ju för fanken typ 7.15-fart.... Det finns folk som GÅR i den hastigheten.

Jo men då går man ovanligt snabbt!! Tycker inte man behöver nedvärdera en nybörjare. Sub 35 är ju BRA!!! Det innebär sub 70 på en mil, inte många som går i den farten. Tycker du är jätterar som ställer upp för din kompis som vill börja springa. De flesta

Beroende på förutsättningar hos individen kan ju 25 minuter vara bra och dåligt. Om jag i början av säsongen lägger 25 miunter på 5 km kan jag tycka att det är helt Ok för att vara mig... men om jag 2 veckor innan en halvmara är helt slut efter 5 km på 25

Lena skrev: "Akta då du inte ramlar omkull Linda, det där är ju för fanken typ 7.15-fart.... Det finns folk som GÅR i den hastigheten."
Du glömde smileyn. Hoppas jag!! (t-)

Det behövs ingen smiley för att förstå andemeningen. Inte om man "känner" Lena via forumet och andra inlägg som hon har gjort.

No worries! 🙂