Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det blir ju lite annorlunda med en massa snö, men ett förslag till träning är faktiskt att promenera. Välj obanat, gärna i djupsnön. Det är lugnt och skönt...skonsamt.

Själv så borde jag träna, men latmasken håller mig inne just nu. Det blir nog lite län

Som sagt. Träna är inte svårt. Varken för lata mig, hurtbullarna eller de seriöst tränande människorna.

Men för mig, som går i lågskor och är "kontorsklädd" till och från jobbet, blir det ytterligt byngligt att ha snöskor och vinterkläder och bära på in

Nu är det faktiskt lite oklart om du i din frågeställning syftar på MAN eller JAG och om de definerar dig själv som hurtbulle eller lat! 🙂
Stads-Lena = lat
Landet-Lena = hurtig

Kan det vara så enkelt?

Nej nej - jag är alltid lat. Nästan värre på landet. För i stan kan man ju GÅ och CYKLA dit man ska. När det är BARMARK alltså (H:)

Jag är typen som året runt idkar väldigt lite vardagsmotion - jag tycker det är urtråkigt och undviker det som pesten.

Däremot springer jag gärna och ofta - sommar som vinter. 🙂

Anser mig ha möjligheten att skippa det jag hatar så kapitalt eftersom ja

Mitt förslag är rejäla uteskor, GÅ till jobbet och affären och allt det där som du brukade göra förut - och så en liten ryggsäck (eller en snygg lite större handväska) att ha inneskorna i. Det räcker långt!

Elleeer.. så köper du dig en Citroën så kan du

Snöskor är väl en bra idé :D. Jag bor i ett litet samhälle (landet) och jag är väl en medelmåttig hurtis (springer och styrketränar 4-6 dagar i veckan och cyklar till jobbet, när det inte är punka på cykeln). Får lite ångest så här års, när man inte kan k

Mitt förslag är att du, Lena, bestämmer dig för att bli en hurtbulle - NU.

Problem solved!

Monika - äntligen nån som förstår mig!

Jessie- helt rätt, cykeln ställs till vinterförvaring första veckan i november, dvs när det blöta löven börjar frysa till på morgnarna.

Christer - hurtbulle, aldrig. Jag är sportfåne!

Vaffan Lena. MAN kan både cykla och gå även om det är halt. Visst går det långsamt och ibland ramlar man. Och? MAN reser sig upp går/cyklar igen. MAN gör som man vill, oavsett om man är lat eller hurtigbulle.

Word.