Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

G-man: Göra illa sig? Utan att en häst är inblandad? Näääh, då är det inte värt det! 😉

Hur ofta är det snöstorm och halt? Förstår inte riktigt problemet? Det går ALLTID att träna,,,

Lycka till!

Hästar går fetbort! De är stora, luktar äckligt, lynniga och helt oberäkneliga. Tacka vet jag gerbiler, dom är söta.

Har precis kommit hem efter att ha sprungit från jobbet där jag jobbat natt. Äntligen vinter. Det var -23 grader då jag kom hem. Lite halkigt var det men ingen snöstorm. Jag ville bara berätta detta för Lena så hon ser att man kan köra samma vardagsmotion

Fast det värsta tycker jag inte är kylan eller snön, utan det är slasken och modden, som ju finns mycket mer i storstan. Under min uppväxt i Malmö så förstördes alltid skorna när snön och slasken kom.

Nu har jag upptäckt att man ska ta sig runt bekymret,

"Men för mig, som går i lågskor och är "kontorsklädd" till och från jobbet, blir det ytterligt byngligt att ha snöskor och vinterkläder och bära på innekläder och inneskor osv. Jag menar alltså att den där rörelsen man gör i vardagen, "

Jo men jag vet va

Om nu inte "vardagsmotionen" är lika lätt som vanligt, ändra på andra saker!

Minskad energiförbrukning pga uteblivna promenader, minska på energiintaget så blir det en jämn balans igen.

Ta med matlåda till jobbet, lassa på med mer grönsaker så portionen

Det finns väl inget dåligt väder när det gäller träning? Man tränar på som vanligt, oavsett om det är vardagsmotion (ta sig till och från jobbet t.ex.) eller om man springer ut och joggar ett par mil.

Man får bara anpassa sig efter situationen när det g

G-man: Ett hett tips är att inte lukta på det som kommer ut där bak utan istället att testa med att sticka en näsa i en varm hästhals eller snusa lite mule (OM hästen är pålitlig på detta vis, konsultera ägaren!). Hästar luktar VISST tt. (L)

Men Gerbiler

Me no like, period.

Halsen luktar äckligt och mulen skall vi inte prata om, den luktar äckligt och är slemmig till på råga på allt. 😀