Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skit i vädret, det är väder varje dag. För min del så blandar jag inte ihop väder och träning - det är två olika saker - det ena kan man göra nåt åt, det andra kan man inte göra nåt åt.

Visst går det att träna trots snö och drivis. Lite lager-på-lager-kläder och hålla tungan rätt i mun när man är ute och kutar så går det rätt bra. (t+)

Man kan falla med snön och lyssna på musik
Här sjunger Agnetha duett med Uffe. Snön faller

http://www.youtube.com/watch?v=91hQkf45UGc

Annelie - jag tillhör en av de få (?) som rör mig enbart för att få/upprättahålla en hyfsad kondition, inte för att parera kroppsvikten. Ungefär som Mikael säger om att träning och väder är två skilda saker, så är träning och vikt två skilda saker för mig

man kan ALLTID cykla

Hur håller man formen i halka och snöstorm?

Svar:
1) Man sätter på sig tillräckligt mycket kläder och sedan går man ut. Tänk på nåt tragiskt, typ svältande barn i Afrika. Då blir det egna lidandet oviktigt.

2) Man sätter inte på sig tillräckligt mycket

Trean har jag inga problem med, den är ju inte väderberoende.
Jag tillhör den (tämligen lilla?) katerin som gör armhävningar mot väggen medan jag väntar på att kaffet ska rinna ner i automaten på jobbet 🙂

Ett knep så här års är silkesunderställ.
Smidiga & värmer ute, men inte lika tunga och varma inne som en del andra sorter.

Det var ett bra tips Lingling!
Sådana ska jag investera i.

Vilken underbar diskussion, länge sedan jag skrattade så mycket på Funbeat!

Eftersom Lena säger att hon har dålig balans vill jag göra ett tillägg till det kloka inlägget om överdragsbyxor och inneskor, så man kan gå till jobbet även om man är "jobbklädd