Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 16:10Silke? Jag tycker det är dags att sluta behandla långdistanslöpare med silkesvantar.
Silke? Jag tycker det är dags att sluta behandla långdistanslöpare med silkesvantar.
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 16:12just det, stavar är jättebra. Hela det året jag ägnade åt att läka ihop en ledbandskada gick jag mycket stavgång just för att klara av halt underlag.
Visst är det gum- och gubbvarning på stavgång, men på vintern kan man ju dra ned mössan i pannan och ha
just det, stavar är jättebra. Hela det året jag ägnade åt att läka ihop en ledbandskada gick jag mycket stavgång just för att klara av halt underlag.
Visst är det gum- och gubbvarning på stavgång, men på vintern kan man ju dra ned mössan i pannan och ha
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 17:21Nä nä nä - det är Elofsson-Svan-Dählie-Ulvang-varning på stavgång om nåt.
Jag är utbildad stavgångsledare och jag har jagat folk uppför Hammarbybacken m.m. - stavgång är tufft!
Men tack för tipset - för jag glömmer liksom bort att man kan ha dem på staden
Nä nä nä - det är Elofsson-Svan-Dählie-Ulvang-varning på stavgång om nåt.
Jag är utbildad stavgångsledare och jag har jagat folk uppför Hammarbybacken m.m. - stavgång är tufft!
Men tack för tipset - för jag glömmer liksom bort att man kan ha dem på staden
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 17:50Just det, stavar är grymt bra träning. Jag måste leta fram mina stavar. I Göteborg är det bara lite rimfrost så skidor funkar inte, men stavar funkar alltid.
Just det, stavar är grymt bra träning. Jag måste leta fram mina stavar. I Göteborg är det bara lite rimfrost så skidor funkar inte, men stavar funkar alltid.
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 18:03Hur...man joggar på sandade trottoarer..samt springer lite "vid sidan om",i orörd nysnö..fluffigt! Pulver snö är som..man sprättat upp 100 dunkuddar 🙂
Hur...man joggar på sandade trottoarer..samt springer lite "vid sidan om",i orörd nysnö..fluffigt! Pulver snö är som..man sprättat upp 100 dunkuddar 🙂
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 19:55Polisen i Göteborg blev förra månaden uppringda av en inbiten stav-gångare som efter ett kafe besök under ett pass långt utanför staden blivit av med sina stavar. "Var det fina stavar du blev av med...typ av värde". "Nej för faan bara vanliga gamla skidst
Polisen i Göteborg blev förra månaden uppringda av en inbiten stav-gångare som efter ett kafe besök under ett pass långt utanför staden blivit av med sina stavar. "Var det fina stavar du blev av med...typ av värde". "Nej för faan bara vanliga gamla skidst
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 20:30Man ska nog inte överdriva det där med val av kläder etc., men man ska så klart välja nåt man trivs i. re-tex och dylikt i all ära, men det är skillnad på att bränna av 1-2 timmars träningspass i ständig rörelse utomhus och att gå ut och sätta sig helt st
Man ska nog inte överdriva det där med val av kläder etc., men man ska så klart välja nåt man trivs i. re-tex och dylikt i all ära, men det är skillnad på att bränna av 1-2 timmars träningspass i ständig rörelse utomhus och att gå ut och sätta sig helt st
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 10:57Lena,
Varför bekymrar du dig om vardagsmotionen? Effekten av den är verkligen minimal, nästan obetydlig. Speciellt för nån som redan tränar regelbundet. För den som inte gör det så kanske det kan döva samvetet lite grann att promenera 300m på lunchen,
Lena,
Varför bekymrar du dig om vardagsmotionen? Effekten av den är verkligen minimal, nästan obetydlig. Speciellt för nån som redan tränar regelbundet. För den som inte gör det så kanske det kan döva samvetet lite grann att promenera 300m på lunchen,
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 16:38"Effekten av den är verkligen minimal, nästan obetydlig."
för dig kanske?
Andras liv kan vara helt annorlunda.
"Effekten av den är verkligen minimal, nästan obetydlig."
för dig kanske?
Andras liv kan vara helt annorlunda.
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 16:39Det är klart att vardagsmotionen har effekt. Kanske inte alltid för motionens skull, men definitivt för välbefinnandets skull. Och det är inte så lätt att ersätta den med "vanlig" träning eller motion, särskilt inte om tiden och vädret inte tillåter.
Det är klart att vardagsmotionen har effekt. Kanske inte alltid för motionens skull, men definitivt för välbefinnandets skull. Och det är inte så lätt att ersätta den med "vanlig" träning eller motion, särskilt inte om tiden och vädret inte tillåter.