Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 13:20Det är helt naturligt att kroppen dippar lite efter en morgon med träning innan frukost. Energin i frukosten åker ju rätt in i kroppen. Jag brukar fylla på efter några timmar med ett (nyttigt) mellanmål. Det kan bli en banan eller 2.
Om man har möjlighet
Det är helt naturligt att kroppen dippar lite efter en morgon med träning innan frukost. Energin i frukosten åker ju rätt in i kroppen. Jag brukar fylla på efter några timmar med ett (nyttigt) mellanmål. Det kan bli en banan eller 2.
Om man har möjlighet
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 13:26Jag tränar ganska sällan med löpning tidigt på morgonen. Och skulle jag ge mig ut så blir det max 6-7 km med ett mkt lugn tempo som inte blir snabbare än 6m/km.
Jag tar hellre en raskare promenad på en timme hellre. Kroppen vaknar lite mjukare och lederna
Jag tränar ganska sällan med löpning tidigt på morgonen. Och skulle jag ge mig ut så blir det max 6-7 km med ett mkt lugn tempo som inte blir snabbare än 6m/km.
Jag tar hellre en raskare promenad på en timme hellre. Kroppen vaknar lite mjukare och lederna
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 13:29Idag stod 3 X 2 st 1200-ingar med 1:30 joggvila mellan repsen och 4 min gåvila mellan seten på schemat.
Första långintervallerna på länge. Kändes riktigt bra om än mjölksyrastint på slutet. Precis som det ska vara. Knappt sju veckor kvar till Berlin mara
Idag stod 3 X 2 st 1200-ingar med 1:30 joggvila mellan repsen och 4 min gåvila mellan seten på schemat.
Första långintervallerna på länge. Kändes riktigt bra om än mjölksyrastint på slutet. Precis som det ska vara. Knappt sju veckor kvar till Berlin mara
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 15:12Vad kör du för tempo/hastighet på ett sånt pass?
Vad kör du för tempo/hastighet på ett sånt pass?
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 16:19Morgonträning!?
Powernap är suveränt när det funkar, brukar ladda om på en 10 min halvdvala. Springer morgonrunda på 6 km och låg senast på 5.30 min/ km, har nyss börjat springa med pulsklocka och tycker det är mkt inspirerande. Får väl försöka acceptera
Morgonträning!?
Powernap är suveränt när det funkar, brukar ladda om på en 10 min halvdvala. Springer morgonrunda på 6 km och låg senast på 5.30 min/ km, har nyss börjat springa med pulsklocka och tycker det är mkt inspirerande. Får väl försöka acceptera
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 20:31Niklas: Jag följer Jack D ganska slaviskt för att nå sub 3:10 på maran 25e september. Idag gick 1200ingarna i 3:45-takt. Detta bygger på en miltid på 38:43 enl Jack D (www.runbayou.com)
Niklas: Jag följer Jack D ganska slaviskt för att nå sub 3:10 på maran 25e september. Idag gick 1200ingarna i 3:45-takt. Detta bygger på en miltid på 38:43 enl Jack D (www.runbayou.com)
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 09:24Nja, kände av knät under morgonrundan ... 🙁 Annars hade det varit fint 😉
Nja, kände av knät under morgonrundan ... 🙁 Annars hade det varit fint 😉
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 13:59OK Erik. Med min takt blir det givetvis lite långsammare 🙂
När jag kör mina 800 alt. 1000 metrare blir det runt 4,15-4,20. Känns det också (H)
OK Erik. Med min takt blir det givetvis lite långsammare 🙂
När jag kör mina 800 alt. 1000 metrare blir det runt 4,15-4,20. Känns det också (H)
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:07Niklas: Klokt. Just intervaller är bara dumt att träna för hårt. Men det är härligt att pressa sig lite ibland 🙂
Dagens pass kändes toppenbra. Körde mage och rygg i syfte att förbättra hållningen både till vardags och under löpningen. Har en tråkig ten
Niklas: Klokt. Just intervaller är bara dumt att träna för hårt. Men det är härligt att pressa sig lite ibland 🙂
Dagens pass kändes toppenbra. Körde mage och rygg i syfte att förbättra hållningen både till vardags och under löpningen. Har en tråkig ten
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 20:07Dagens pass kändes som vattenlöpning,fast på land!
Dagens pass kändes som vattenlöpning,fast på land!