Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kändes dagens pass för dig?
You need to log in to create posts and topics.

Idag var det lite tungt. Det regnar vilket innebär att där det inte varit plogat (i skogen) är det rätt tungt att springa och väldigt blött. Men det är bara att harva på :-).

Långpasset på Juldagen var en liten utmaning. Snömodd på dåligt plogade (oplogade) cykelbanor plus stark vind gjorde att man fick kämpa mot elementen.
Var ute 2,5 timme och avverkade 29 km.

Socialt
Roligt
Kallt
Moddigt
Knöggligt

och alldeles underbart..... 🙂

(Årets sista långpass - vi var ca 40 stycken totalt)

🙂

Veckans sista men ej årets sista långpass var bättre än i fredags.
Knarrande snö under sulorna och vindstilla. Härligt!
30 km på beskedliga 2.55, mystempo. 🙂

Idag var det riktigt knaggligt, halt och eländigt. Men funderar på om det ändå är bra träning för underbenen? Ett underlag som varirerar. Ena steget lutning höger, nästa vänster osv, osv?

gick riktigt bra idag. 12km i -7 grader. Dock, när jag skulle trä på broddarna på ena skon, så gick den av på mitten, så det var till att springa med broddar endast på ena skon.

Trots det så gick det himla bra. Visst är det nog så att vristerna får sig

Första turen med längdskidor på dryga 17 år. 8.5km på 55 minuter. Hade gått fortare att springa (kanske till och med i snön), men nånstans måste man ju börja. Hittade en hel bunt nya muskler. Får se om det går att gå imorn. Tur att man inte är anmäld till

Idag vilar jag efter att ha skidat i ett par dagar. Konstaterar, hur kan skidåkning vara så lätt och springa så svårt?

Springa är det lättaste. Det behövs ingen valla och ingen snö.

Kan för övrigt konstatera att snön var mer av sorbet än snö idag. Nästan en timme snöpulsning innan frukost känns i benen.

Idag fick jag klartecken från ryggen att jogga en repa. Det kändes helt jävla fantastiskt. Woho va lite jogg kan göra i tillvaron!