Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 16:33Idag var det lite tungt. Det regnar vilket innebär att där det inte varit plogat (i skogen) är det rätt tungt att springa och väldigt blött. Men det är bara att harva på :-).
Idag var det lite tungt. Det regnar vilket innebär att där det inte varit plogat (i skogen) är det rätt tungt att springa och väldigt blött. Men det är bara att harva på :-).
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 13:59Långpasset på Juldagen var en liten utmaning. Snömodd på dåligt plogade (oplogade) cykelbanor plus stark vind gjorde att man fick kämpa mot elementen.
Var ute 2,5 timme och avverkade 29 km.
Långpasset på Juldagen var en liten utmaning. Snömodd på dåligt plogade (oplogade) cykelbanor plus stark vind gjorde att man fick kämpa mot elementen.
Var ute 2,5 timme och avverkade 29 km.
Quote from Funbeat user on 27 December 2009, 16:00Socialt
Roligt
Kallt
Moddigt
Knöggligtoch alldeles underbart..... 🙂
(Årets sista långpass - vi var ca 40 stycken totalt)
🙂
Socialt
Roligt
Kallt
Moddigt
Knöggligt
och alldeles underbart..... 🙂
(Årets sista långpass - vi var ca 40 stycken totalt)
🙂
Quote from Funbeat user on 27 December 2009, 18:16Veckans sista men ej årets sista långpass var bättre än i fredags.
Knarrande snö under sulorna och vindstilla. Härligt!
30 km på beskedliga 2.55, mystempo. 🙂
Veckans sista men ej årets sista långpass var bättre än i fredags.
Knarrande snö under sulorna och vindstilla. Härligt!
30 km på beskedliga 2.55, mystempo. 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 27 December 2009, 19:05Idag var det riktigt knaggligt, halt och eländigt. Men funderar på om det ändå är bra träning för underbenen? Ett underlag som varirerar. Ena steget lutning höger, nästa vänster osv, osv?
Idag var det riktigt knaggligt, halt och eländigt. Men funderar på om det ändå är bra träning för underbenen? Ett underlag som varirerar. Ena steget lutning höger, nästa vänster osv, osv?
Quote from Funbeat user on 27 December 2009, 19:47gick riktigt bra idag. 12km i -7 grader. Dock, när jag skulle trä på broddarna på ena skon, så gick den av på mitten, så det var till att springa med broddar endast på ena skon.
Trots det så gick det himla bra. Visst är det nog så att vristerna får sig
gick riktigt bra idag. 12km i -7 grader. Dock, när jag skulle trä på broddarna på ena skon, så gick den av på mitten, så det var till att springa med broddar endast på ena skon.
Trots det så gick det himla bra. Visst är det nog så att vristerna får sig
Quote from Funbeat user on 27 December 2009, 23:13Första turen med längdskidor på dryga 17 år. 8.5km på 55 minuter. Hade gått fortare att springa (kanske till och med i snön), men nånstans måste man ju börja. Hittade en hel bunt nya muskler. Får se om det går att gå imorn. Tur att man inte är anmäld till
Första turen med längdskidor på dryga 17 år. 8.5km på 55 minuter. Hade gått fortare att springa (kanske till och med i snön), men nånstans måste man ju börja. Hittade en hel bunt nya muskler. Får se om det går att gå imorn. Tur att man inte är anmäld till
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 10:08Idag vilar jag efter att ha skidat i ett par dagar. Konstaterar, hur kan skidåkning vara så lätt och springa så svårt?
Idag vilar jag efter att ha skidat i ett par dagar. Konstaterar, hur kan skidåkning vara så lätt och springa så svårt?
Quote from Jonny Persson on 28 December 2009, 10:57Springa är det lättaste. Det behövs ingen valla och ingen snö.
Kan för övrigt konstatera att snön var mer av sorbet än snö idag. Nästan en timme snöpulsning innan frukost känns i benen.
Springa är det lättaste. Det behövs ingen valla och ingen snö.
Kan för övrigt konstatera att snön var mer av sorbet än snö idag. Nästan en timme snöpulsning innan frukost känns i benen.
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 11:17Idag fick jag klartecken från ryggen att jogga en repa. Det kändes helt jävla fantastiskt. Woho va lite jogg kan göra i tillvaron!
Idag fick jag klartecken från ryggen att jogga en repa. Det kändes helt jävla fantastiskt. Woho va lite jogg kan göra i tillvaron!