Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kändes dagens pass för dig?
You need to log in to create posts and topics.

Underbart härligt och njutningsfullt!
Löpningen kändes lätt och ledig, och vårkänslorna flödade!
Videkissar, hasselhängen, cyklister och löpare!

Kram,
Jenny

Mitt mål var 8 km på 60 min. Det skulle bli det längsta jag sprungit sen 2008.
Istället blev det 10 km på 56 min!

Det är personbästa och nu känns det som jag vill inget annat att det ska bli ny vecka med ny mil att springa. Vårkänslor, sol i nacken, an

Idag blev det 30 sega och jobbiga minuter inomhus på löpband efter en timmes styrketräning. Luften stod nästan still och även om tempot var ganska lugn kändes det segt.

Längtar nu efter morgonen löptur innan frukost. I solljus ute i naturen och med fart

Trotsade plusgraderna och drog på mig pjäxorna kl. 21.30. Hann med ett kort och intensivt skatepass.
Varmt i luften, norrskenet på himlen och isiga spår. Gick nästan för fort på sina ställen. Stakade mer än jag brukar eftersom det var isiga spår.
Sen ko

Egentligen var det gårdagens pass, sent lördag kväll gjorde jag 6 km för första gången. Jag måste erkänna att jag inte sprang hela rundan - men ca 70% av den. Jag är ganska långsam och ska nu jobba på att korta ner tiden. Igår gick den på 53 min, men vill

21,7 km med tunga ben, fick håll efter knappt 2 km löpning. Fick hålla ner tempot men hållet satt ändå i under hela löpningen. +4°C, fuktig luft och fuktiga vägbanor. Fick kämpa sista 7 km för att upprätthålla steget och inte sluta springa, pannbenstränin

Fruktansvärt, tungt och motigt. Benen var tunga, människorna med lösspringande hundar många och min egen odåga till hund bestämde sig för att prompt glömma allt den lärt sig om att springa vackert bredvid matte.

Nä, tvi, detta pass glömmer jag och sikta

12 kilometer i isig väg. Fin solig dag. Första 6 kilometer kändes jobbigt och benen tynga. Andra halvan bakåt piggade lite till och hade bättre tempo. Men benen kändes tynga ändå. Dessutom kunde inte kolla pulsen ,när patterie tog slut från beltet. Hoppas

Ojoj, första passet för i år. Löpning alltså.

Blev kanske, 2-2,5 km? Räckte gott och väl för vaderna, gick faktiskt 50 meter där i mitten. Måste skaffa bättre passande skor, och fortsätta med korta vanepass...

Lidingöloppet och ev. marathon känns gans

Båda dagens pass var helt underbara eftersom jag fick ta på mig mina splits för första gången utomhus den här säsongen. Det var mycket spring i benen och det blev till att aktivt bromsa för att inte lufsa runt för snabbt i skogen. Nu är nästan all is bort