Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kändes dagens pass för dig?
You need to log in to create posts and topics.

Förmiddagslöpning i samband med besök hemma hos mamma. 15km, bra väder, bra runda (H)

Sprang ut närmare kl 21.00 i klädd linne och shorts, det var så skönt 🙂

För första gången på länge kunde jag uppfatta något postivt under träningspasset. Passet började trögt som vanligt. Benen kändes tunga.
Men när jag satte igång med intervallerna så blev det nytt rekord. Jag körde 1+1 min intervaller och kan ju inte låta

Första löppasset sedan i söndags, efterlängtat!
16 km lugn löpning i värmen. Tur att värsta värmen lagt sig!
Kram,
Jenny

3X400m intervall 3.26 min/km , jobbigt men kul .

13 km i nya skor, Inov-8 X-Talon 160. 10 km i motionsspår och 3 km asfalt (transportlöpning till/från spåret). Tung och lite sugande känsla på asfalten, men en lätt och snabb känsla i spåret. Underbar passform, härliga skor! Lagom temperatur på gränsen ti

Ut och springa "lättpass" på 18 km, varmt. Gjorde misstaget att börja med lätta spåret och sedan ta det svåra ...

Kanonskönt! Bonkade lite i värmen under gårdagens långa intervaller men nu var kroppen med i matchen igen. Precis som Lingling hade jag ett lättpass på cirka 18 km i planen. 18,6 km blev det till slut på höga 1.22. Avslutade med bad. 🙂

Passade på att ta en runda nu när det är varmt och skönt. Kan vara bra att vänja sig vid värme...

Avslutning på träningschemat med 60 min löpning idag.
Gick inte jättebra - men jag höll ut.
Första 35 min kändes sköna och hade bra flyt, sedan tog det helt plötsligt stop och det blev superjobbigt. Var som att springa in i en mur 🙁 .
Skyller på pollen