Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kändes dagens pass för dig?
You need to log in to create posts and topics.

Plötsligt händer det - fick sällskap av Tibor, en bekant, en liten stund. Han var ute och sprang ett fartlekspass, kom ikapp mig och stannade och snackade med mig i ca 1 km innan han drog vidare. Har funderat på hur lång tid det skulle ta innan jag stötte

Linjeorientering med sega ben. Fokus på att hitta rätt, inte tempot. Får se om jag har krafter nog att ta chansen som dök upp att springa Göteborgsvarvet.

Alla (nästan) veckans pass känns precis lika jävliga. Och då infriar man i och för sig den första sanningen som finns om löpning (det finns fem, om de andra är folk oeniga).

En fundamental sak: gjorde det inte ont, kolla TV och käka chips i stället.

Förresten: grattis Vesa!

Tack Anders, får blir ett nytt försök till midsommar, nu var mest att känna på något högre fart, vilket funkade bra. Får träna mer på ännu högre farter och senare avrunda träningen på milen då !

Det blev 4 varv ensam i elljusspåret vid Källbrink under sonens friidrottstävling. En otroligt social upplevelse. Hela skogen surrar av orienterare i alla åldrar som pilar in och ut ur varenda buske, friidrottare från nybörjare till elit som kör allt från

Oerhört slitsamt sista monsterpass 30km med fartökning 5km till maratempo igår, men nu är sista nyckelpasset inför maran gjort och nu är det bara att inkassera 🙂
Det känns väldigt skönt.

@Vesa: Vet inte vilken nivå du ligger på, så jag kan inte säga något specifikt, men jag kan säga något generellt, närmare bestämt två saker:

1. Tänk veckomängd/distans - öka den med SMÅ steg. Plötsligt har man bara blivit snabbare, som genom ett trollsla

Tack Anders. Min träning följer ännu inga scheman, leker mest och först nu i dagarna har träningsvärken släppt nästan helt från benen (baksida)...varit stel sedan i höstas (seriöst otränad) då första rundorna sprangs, ljuger inte...så det kommer bli spont

Det låter som bra tänkt. För fart: tänk höga knälyft. Alltid: tänk sätt ned fötterna rakt under kroppen - - ALDRIG framför (för att "vinna mark").

Även när du fokuserar på att sätta ner fötterna rakt under kroppen, tänk "nästan bakom kroppen" - - så komm