Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur kändes dagens pass för dig?
You need to log in to create posts and topics.

Hade imorse ett underbart långdistanspass i kuperad spår och extra trevligt med runkeeper i mobilen som anger km tiderna och håller koll på totaldistansen.

Dagens pass var ingen höjdare! 🙁
Var så lycklig över att det var soligt ute idag. Hade planerat att utöka min längsta sträcka med 500 m idag och hamna på 16 km. Allt kändes TIP TOP fram till efter 7 km då jag drabbades av världens illamående och sura upp

Kvällens pass var underbart med löpning under stjärn- och månklar himmel. Det blev vad man kanske kan kalla "naturlig backträning", där jag utformade slingan så att jag skulle få springa i så många och rejäla backar som möjligt, varav en sprang jag upp oc

Så där!
Första löppasset sedan förra torsdagen, då jag fick ont i vänster vad och hälsena. Har löpvilat och rehabtränat sedan dess, och varit smärtfri och haft fullt rörelseomfång i fotleden. Kändes lite stumt och efter halva sträckan lite svagt i vaden.

Fräckt! Tänk att man kan springa bra med träningsvärk 🙂
Dagens pass kändes tungt men givande. Som om det hände grejer. Idag flyttade jag en gräns.

Har precis börjar rasta joggingskorna för året. Idag blev det 7 km i väldigt snällt tempo... Tanken är att fr.o.m. nu lägga på 1,5km varje söndag tills jag når 21km! Nu hoppas jag bara att kroppen håller och att det är en rimlig planering!
Joggade till m

Våren är på ingång och dagens pass kändes förhoppningsingivande, Solen sken, kunde lämna jackan hemma, om inte det hade blåst så mycket hade själva våren luktat. Benen kändes lätta och mina dryga 7 km var mycket njutbara på löprundan idag. 🙂

Åh, så underbart! Jag hade en liknande runda som Ewa K .Å hade! Jag hade sprungit långpass i söndags, och hade egentligen bara tänkt vara hemma och vila igår, kanske ta en liten promenad eller så bara. Men med det underbara vädret som var igår så gick det

Testlöpning av vaden, totalt 4 km.
Efter lite vadstrul har jag fått köra aktiv vila, tung styrketräning och avhållsamhet från löpning under en tvåveckorsperiod (testlöpt en gång för en vecka sedan, då bakslag). Nu försiktig transportlöpning sista biten h

Förvånande nog lätt. Det var inte så det kändes att dra på sig grejerna. Allt pekade ju på att det skulle bli ett pisspass..?

Hoppsan 🙂