Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 20:5318km benslakt i lill-janskogen idag.. Kändes riktigt tungt. Men givande!
18km benslakt i lill-janskogen idag.. Kändes riktigt tungt. Men givande!
Quote from Elias Engqvist on 11 May 2010, 20:57Alldeles bredvid inne på stadion blev det 2*4*1000m intervaller m 60s vila - det var också benslakt! Vi tog ett varv i LillJan-skogen som uppvärmning också - kanske vi sågs?
Alldeles bredvid inne på stadion blev det 2*4*1000m intervaller m 60s vila - det var också benslakt! Vi tog ett varv i LillJan-skogen som uppvärmning också - kanske vi sågs?
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 21:06Jättebra! Jag springer fortfarande ungefär lika snabbt som en snigel. Men jag ökade på längden idag och förväntade mig att det skulle bli jobbigt men istället råkade jag för första gången ut för det där som kallas "andra andningen". Efter drygt tolv kilom
Jättebra! Jag springer fortfarande ungefär lika snabbt som en snigel. Men jag ökade på längden idag och förväntade mig att det skulle bli jobbigt men istället råkade jag för första gången ut för det där som kallas "andra andningen". Efter drygt tolv kilom
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 22:32Tiny: Låter som du råkat ut för något som man brukar kallas för "Runners High", Grattis 🙂
Själv så körde jag lite backträning i dag, känndes helt okej.
Tiny: Låter som du råkat ut för något som man brukar kallas för "Runners High", Grattis 🙂
Själv så körde jag lite backträning i dag, känndes helt okej.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 08:14Blodsmak i munnen då snittet hamnade på 90% av maxpuls under 10km, men kännslan efteråt var lika god som den var då man startade löpa för ca 30 år sen 🙂
Är 90-95 % av maxpuls nyttigt för an medelålders (45) man?
Tyvärr nådde jag inte 5 min/km utan bara
Blodsmak i munnen då snittet hamnade på 90% av maxpuls under 10km, men kännslan efteråt var lika god som den var då man startade löpa för ca 30 år sen 🙂
Är 90-95 % av maxpuls nyttigt för an medelålders (45) man?
Tyvärr nådde jag inte 5 min/km utan bara
Quote from Elias Engqvist on 12 May 2010, 09:16Du är ju ung så det är bara nyttigt - då man börjar närma sig 80 kanske man får ta det lugnare...eller kanske inte?
Du är ju ung så det är bara nyttigt - då man börjar närma sig 80 kanske man får ta det lugnare...eller kanske inte?
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 13:58Rätt skönt pass runt Lund (18 km) men vått. Regnet bara öste ner.
Rätt skönt pass runt Lund (18 km) men vått. Regnet bara öste ner.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 14:09Jag passade på att springa långpass (28 km) idag och det sammanföll med första varma passet (24,5 grader). Det gick inte bra, är nog tyngsta passet jag gjort förutom tävlingar.
Eller hur bra är det när A-lagarna blir oroliga när jag springer förbi och
Jag passade på att springa långpass (28 km) idag och det sammanföll med första varma passet (24,5 grader). Det gick inte bra, är nog tyngsta passet jag gjort förutom tävlingar.
Eller hur bra är det när A-lagarna blir oroliga när jag springer förbi och
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 14:4012 underbara kilometrar i strålande sol och lera. Skulle kört fartlek men glömde minska farten mellan varven så det gick bara fortare och fortare, det går grymt bra för tillfället och jag känner mig lätt som en fjäder i löparskorna. (t+)
12 underbara kilometrar i strålande sol och lera. Skulle kört fartlek men glömde minska farten mellan varven så det gick bara fortare och fortare, det går grymt bra för tillfället och jag känner mig lätt som en fjäder i löparskorna. (t+)
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 14:41Fy fan säger jag bara. Skulle vara med i ett lopp för första gången på minst 7 år eftersom det var på hemmaplan. Kände mig bra laddad, men efter 200 meter kändes det som om skorna vägde 15kg styck. Efter 2km spydde jag och efter 3km höll jag bokstavligen
Fy fan säger jag bara. Skulle vara med i ett lopp för första gången på minst 7 år eftersom det var på hemmaplan. Kände mig bra laddad, men efter 200 meter kändes det som om skorna vägde 15kg styck. Efter 2km spydde jag och efter 3km höll jag bokstavligen