Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 21:14Intressant fråga tycker jag. Speciellt eftersom jag var en stor motståndare till LCHF. Men eftersom kost allmänt är ett intressant ämne så provade jag och det fungerade riktigt bra.
Snart ätit LCHF i två år och mår mycket bättre än innan. När jag tävlar d
Intressant fråga tycker jag. Speciellt eftersom jag var en stor motståndare till LCHF. Men eftersom kost allmänt är ett intressant ämne så provade jag och det fungerade riktigt bra.
Snart ätit LCHF i två år och mår mycket bättre än innan. När jag tävlar d
Quote from Tini Kjellin on 14 February 2013, 21:56Fp. David, du är inne på helt rätt spår.
BILD:http://tinyurl.com/corrthjEdit: Uppdaterat med en länk utan (). Tack Peter.
Fp. David, du är inne på helt rätt spår.
BILD:http://tinyurl.com/corrthj
Edit: Uppdaterat med en länk utan (). Tack Peter.
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 22:05Neuroscience. 2011 May 19;182:82-7. doi: 10.1016/j.neuroscience.2011.03.028. Epub 2011 Mar 22.
Long-term exposure to high fat diet is bad for your brain: exacerbation of focal ischemic brain injury.och
Low carbohydrate-high protein diet and incidence o
Neuroscience. 2011 May 19;182:82-7. doi: 10.1016/j.neuroscience.2011.03.028. Epub 2011 Mar 22.
Long-term exposure to high fat diet is bad for your brain: exacerbation of focal ischemic brain injury.
och
Low carbohydrate-high protein diet and incidence o
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 22:41Jag äter LCHF och har gjort i ca 1 år och har blivit stadigt bättre och bättre.
1. Problemen med uppblåst mage borta , orsaken var alla vetemjöls produketer .
2. Astma symtoner under vinterträningen så som hosta vid träning i minusgrader borta.
3. Allerg
Jag äter LCHF och har gjort i ca 1 år och har blivit stadigt bättre och bättre.
1. Problemen med uppblåst mage borta , orsaken var alla vetemjöls produketer .
2. Astma symtoner under vinterträningen så som hosta vid träning i minusgrader borta.
3. Allerg
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 02:13@Sylvia:
"Mitt "gottis" är feta ostar, salami, oliver, nötter och rött vin."
Har man någon gång velat ha en "gilla"-knapp så var det nu 😀
@Sylvia:
"Mitt "gottis" är feta ostar, salami, oliver, nötter och rött vin."
Har man någon gång velat ha en "gilla"-knapp så var det nu 😀
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 06:51Det var inte mycket till länk.
Det var inte mycket till länk.
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 08:16Edward, det verkar som parenteser inte gillas...
Denna länken fungerar bättre http://tinyurl.com/corrthj
Edward, det verkar som parenteser inte gillas...
Denna länken fungerar bättre http://tinyurl.com/corrthj
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 08:47Kanske lite OT men skulle någon som förstår sig på detta lite bättre vilja förklara på vilket sätt LCHF skulle öka fettförbränningen i de lokalt arbetande musklelcellerna?
Bränslet som används under muskelarbete påstås allmänt vara främst (men inte enbar
Kanske lite OT men skulle någon som förstår sig på detta lite bättre vilja förklara på vilket sätt LCHF skulle öka fettförbränningen i de lokalt arbetande musklelcellerna?
Bränslet som används under muskelarbete påstås allmänt vara främst (men inte enbar
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 08:58Jag själv äter inte LCHF men min sambo äter ganska strikt (mindre än 10g kolhydrater om dagen) vilket gjort att jag intresserat mig lite grann för det här med kost och hur det påverkar oss, på ett rent hobbymässigt plan alltså. Så en liten passus för att
Jag själv äter inte LCHF men min sambo äter ganska strikt (mindre än 10g kolhydrater om dagen) vilket gjort att jag intresserat mig lite grann för det här med kost och hur det påverkar oss, på ett rent hobbymässigt plan alltså. Så en liten passus för att
Quote from Catharina Brattlin on 15 February 2013, 09:12Anders, det lilla jag vet i ämnet fettförbränning är att det primära i hela processen är att där finns fria fettsyror tillgängliga för fettförbränning. Du kan ha hur mycket lipas och andra enzymer som helst men utan tillgängliga fettsyror så händer inget.
Anders, det lilla jag vet i ämnet fettförbränning är att det primära i hela processen är att där finns fria fettsyror tillgängliga för fettförbränning. Du kan ha hur mycket lipas och andra enzymer som helst men utan tillgängliga fettsyror så händer inget.