Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Intressant fråga tycker jag. Speciellt eftersom jag var en stor motståndare till LCHF. Men eftersom kost allmänt är ett intressant ämne så provade jag och det fungerade riktigt bra.
Snart ätit LCHF i två år och mår mycket bättre än innan. När jag tävlar d

Fp. David, du är inne på helt rätt spår.
BILD:http://tinyurl.com/corrthj

Edit: Uppdaterat med en länk utan (). Tack Peter.

Neuroscience. 2011 May 19;182:82-7. doi: 10.1016/j.neuroscience.2011.03.028. Epub 2011 Mar 22.
Long-term exposure to high fat diet is bad for your brain: exacerbation of focal ischemic brain injury.

och

Low carbohydrate-high protein diet and incidence o

Jag äter LCHF och har gjort i ca 1 år och har blivit stadigt bättre och bättre.

1. Problemen med uppblåst mage borta , orsaken var alla vetemjöls produketer .
2. Astma symtoner under vinterträningen så som hosta vid träning i minusgrader borta.
3. Allerg

@Sylvia:
"Mitt "gottis" är feta ostar, salami, oliver, nötter och rött vin."
Har man någon gång velat ha en "gilla"-knapp så var det nu 😀

Det var inte mycket till länk.

Edward, det verkar som parenteser inte gillas...

Denna länken fungerar bättre http://tinyurl.com/corrthj

Kanske lite OT men skulle någon som förstår sig på detta lite bättre vilja förklara på vilket sätt LCHF skulle öka fettförbränningen i de lokalt arbetande musklelcellerna?

Bränslet som används under muskelarbete påstås allmänt vara främst (men inte enbar

Jag själv äter inte LCHF men min sambo äter ganska strikt (mindre än 10g kolhydrater om dagen) vilket gjort att jag intresserat mig lite grann för det här med kost och hur det påverkar oss, på ett rent hobbymässigt plan alltså. Så en liten passus för att

Anders, det lilla jag vet i ämnet fettförbränning är att det primära i hela processen är att där finns fria fettsyror tillgängliga för fettförbränning. Du kan ha hur mycket lipas och andra enzymer som helst men utan tillgängliga fettsyror så händer inget.