Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Krister, har man chans till ett pers så ligger man väl i lite extra?"

Tar man det lungt på tävlingar kan man sätta pers varje gång också! 😀

Småseg efter ett marathonlopp är man väl alltid. Några bira å kanske något starkare till brukar ju pigga upp. Utomlands då blir det ju några mil promenerande i staden dit man åkt/kutat i vilket jag endast upplever som uppfriskande. Aningen stel dagen efte

(Hur 17 kan det ta _två_ MINUTER att få upp promptern för att få börja skriva ett inlägg???? :@ )

Jag tycker jag ofta är trött/sjuk i en vecka efter ett lopp, även millopp. Delvis är det säkert mentalt, efter att ha haft ngt som mål i månader så tappar

Inte speciellt trött. Lite flåsig en stund men det går över rätt fort och sedan känns det som vanligt.

Om jag tar i för kung och fosterland?

Nope.

Själv brukar jag behöva lägga mig ner några minuter efter ett millopp.

Om man kan återhämta sig på 5-15 min efter ett lopp på 10 km så kan man springa fortare.
Själv har jag tagit ut mig på 10 km så jag ligger ner i 10 min innan jag orkar sätta mig upp. Sen kan man må dåligt någon timma och sen bara vara helt matt och stel i

Om man inte har återhämtat sig på en kvart eftef millopp, har man inte tränat ordentligt.

(avdelningen kategoriska uttalanden)

Oj, trampa jag på en öm tå?

Edit: Undrar om vi menar samma sak med återhämtad?

För att förtydliga är väl att man kunde sprungit fortare genom att troligtvis disponera krafterna bättre så man blir mer utmattad, det borde göra att man gör en bättre tid.

Intressant tråd. Men jag tror att vi måste definiera vad "återhämtad" innebär. Alla menar nog inte samma sak.

Sen undrar jag över det med elit/motionär. Visst är förmågan att återhämta sig ett tecken på att man är vältränad. Men inte är det väl generellt