Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 17:33Ja, jag borde nog köra mer tröskelintervaller. (Fast det är så himla kul att ruscha (H) - men man kan ju inte ha kul jämt heller....)
Kan inte någon av er duktiga löpare vara så himla bussig och kika i min träningskalender hur jag springer och ge mej ett
Ja, jag borde nog köra mer tröskelintervaller. (Fast det är så himla kul att ruscha (H) - men man kan ju inte ha kul jämt heller....)
Kan inte någon av er duktiga löpare vara så himla bussig och kika i min träningskalender hur jag springer och ge mej ett
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 17:36Håller lite med Pontus där. På vintern kan det vara skönt med kort vila om man tränar utomhus. Dessutom kan man vänta med V02-max-intervallerna tills tävlingssäsongen börjar närma sig. När jag kör tröskelintervaller så är det för att få farten i benen och
Håller lite med Pontus där. På vintern kan det vara skönt med kort vila om man tränar utomhus. Dessutom kan man vänta med V02-max-intervallerna tills tävlingssäsongen börjar närma sig. När jag kör tröskelintervaller så är det för att få farten i benen och
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 17:37Sylvia: "Lycka till imorgon, och jooo, jag kommer att tjuvkika..."
Tack! Men det är mycket fult att göra något man inte får!!!! 😉 😀
Sylvia: "Lycka till imorgon, och jooo, jag kommer att tjuvkika..."
Tack! Men det är mycket fult att göra något man inte får!!!! 😉 😀
Quote from Catharina Brattlin on 23 January 2008, 17:38Jo, jag är ju helt klart bättre tränad nu, men hade ingen annan tävlingstid att ta med i beräkningarna, blåbär som jag är. Plus att jag faktiskt inte tog ut mig alls på halvmaran...vågade väl inte riktigt.
Jag kommer med största sannolikhet snart korta n
Jo, jag är ju helt klart bättre tränad nu, men hade ingen annan tävlingstid att ta med i beräkningarna, blåbär som jag är. Plus att jag faktiskt inte tog ut mig alls på halvmaran...vågade väl inte riktigt.
Jag kommer med största sannolikhet snart korta n
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 19:50Vänta, är det sant? Kan man alltså köra tröskelintervaller istället för fartlek? Det låter ju jättebra - har svårt för fartlek, tycker aldrig det blir riktigt bra. Men intervaller funkar super. Så ger de två egentligen alltså samma träningseffekt om de gö
Vänta, är det sant? Kan man alltså köra tröskelintervaller istället för fartlek? Det låter ju jättebra - har svårt för fartlek, tycker aldrig det blir riktigt bra. Men intervaller funkar super. Så ger de två egentligen alltså samma träningseffekt om de gö
Quote from Urban Nilsson on 23 January 2008, 20:13Fia-Lotta: Jag tycker att du kan fortstta med tusingar även som tröskel om du dessutom kör lite snabbdistans. Minska på vilan mellan intervallerna till tex 45 sekunder så blir det som tröskel. Öka antalet efterhand som du blir bättre. t ex:
V1: 6x1000 60
Fia-Lotta: Jag tycker att du kan fortstta med tusingar även som tröskel om du dessutom kör lite snabbdistans. Minska på vilan mellan intervallerna till tex 45 sekunder så blir det som tröskel. Öka antalet efterhand som du blir bättre. t ex:
V1: 6x1000 60
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 20:21Fredrika:
Fartlek är egntligen bara en improviserad intervallserie med joggvila. Vissa trivs med att kunna improvisera och höfta lite hur långa intervallerna ska vara, andra trivs med att ha örnkoll på upplägget av passet. Jag gillar också exakta interval
Fredrika:
Fartlek är egntligen bara en improviserad intervallserie med joggvila. Vissa trivs med att kunna improvisera och höfta lite hur långa intervallerna ska vara, andra trivs med att ha örnkoll på upplägget av passet. Jag gillar också exakta interval
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 20:34Nu har jag tittat in hos Fia-Lotta och hennes träning. Där fanns ju både fart och långdistans. Jag vidhåller att 3:30 är för fort om man gör 50min på milen. Kalkylatorer ger, typ, 3:45 på 800m för en 50min löpare. Men om inte Fia-Lotta gör sub 50 lätt som
Nu har jag tittat in hos Fia-Lotta och hennes träning. Där fanns ju både fart och långdistans. Jag vidhåller att 3:30 är för fort om man gör 50min på milen. Kalkylatorer ger, typ, 3:45 på 800m för en 50min löpare. Men om inte Fia-Lotta gör sub 50 lätt som
Quote from Urban Nilsson on 23 January 2008, 20:43Leif: Du kommer inte att sluta. Det vill vi inte att du ska heller. Fia-Lotta har bara en metal spärr för sub 50.
Leif: Du kommer inte att sluta. Det vill vi inte att du ska heller. Fia-Lotta har bara en metal spärr för sub 50.
Quote from Catharina Brattlin on 23 January 2008, 21:04Fredrika, jag gillar inte heller fartlek något vidare. Har svårare att motivera mig till det när jag väl springer fortare än vanligt. Då vill jag pressa tiden på distansen istället...
...och detta har då lett till att jag har sökt andra vägar och hittat
Fredrika, jag gillar inte heller fartlek något vidare. Har svårare att motivera mig till det när jag väl springer fortare än vanligt. Då vill jag pressa tiden på distansen istället...
...och detta har då lett till att jag har sökt andra vägar och hittat