Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag är så dj*vla usel
You need to log in to create posts and topics.

Jessica,
böjda knän ska jag prova. Nu kör jag lite lätt böjda och försöker köra 3*30 . Sen brukar han ha slutat skrika...och jag orkar ändå inte fler. Förresten vad menar du med "håll position".

Nu har jag inte läst Gärderuds artikel,men jag vet att han

framåt lutatad med böjda knän och höfter. det ska inte ändra sig. itan bara hälarna som ska höja och sänka sig

Kan man köra det i gymmet med en stång på axlarna. Borde väl funka om man inte har någon villig gubbe/unge/hund att använda som vikt???

absolut.
kär heldre färre repetitioner med högre vikter än många repetetioner med låg vikt. detta är naturligt vis inget för folk med rygg och hälsene problem

Jessica: Hur kan mina vader bli mer användbara vid löpning om jag kör med hög vikt och få repetitioner?

explosovitet istället för att köra samma lätta nätning som man gör när man springer.
backträning funkar likadant

Men jag vill träna för att kunna använda vaderna som assistance vid lopp på >30km.

<Kan man köra det i gymmet med en stång på axlarna. Borde väl funka om man inte har någon villig gubbe/unge/hund att använda som vikt???

Eller budgetvarianten. Rundstav/bandyklubba/skurmopp/skidstav och kassar med böcker...

japp. men du tränar säkert backträning.
men vill du göra med lätta vikter så gör det. men jag hade gjort med tyngre vikter, men det är bara vad jag tycker

Daniel: Du får mjukstarta med en sandlåda på lekplatsen.