Quote from Catharina Brattlin on 23 November 2007, 16:46Fia-Lotta, jag kör vadpress i Smithmaskinen under mina styrketräningpass. Har så mycket vikt på att jag klarar max tio reps och kör tre set så. Därefter droppar jag vikterna i tre set, så att sista setet bara blir med stången, som väger 15 kg.
Om jag ha
Fia-Lotta, jag kör vadpress i Smithmaskinen under mina styrketräningpass. Har så mycket vikt på att jag klarar max tio reps och kör tre set så. Därefter droppar jag vikterna i tre set, så att sista setet bara blir med stången, som väger 15 kg.
Om jag ha
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 17:27stefan brunzell: Det går att springa på framfoten när man springer långsamt också. Det är lite svårare men helt klart genomförbart. Jag har testat att springa runt 6min/km på framfoten och det går bra. Det blir tyngre för vaderna dock. Men visst är det be
stefan brunzell: Det går att springa på framfoten när man springer långsamt också. Det är lite svårare men helt klart genomförbart. Jag har testat att springa runt 6min/km på framfoten och det går bra. Det blir tyngre för vaderna dock. Men visst är det be
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 17:28jag springer alltid på framfötterna och jag är jättelångsam 😀
så det går hur bra som helst. man vänjer sig vid träningsvärk
jag springer alltid på framfötterna och jag är jättelångsam 😀
så det går hur bra som helst. man vänjer sig vid träningsvärk
Quote from antti5303@gmail.com on 23 November 2007, 17:48Frågan är bara om det är värt det om man springer så långsamt att man inte alls utnyttjar sträckreflexen. Själva idén med framfotslöpning trodde jag var att utnyttja fler musklers elastisitet och "studsa" iväg i ett nytt steg utan att förbruka så mycket e
Frågan är bara om det är värt det om man springer så långsamt att man inte alls utnyttjar sträckreflexen. Själva idén med framfotslöpning trodde jag var att utnyttja fler musklers elastisitet och "studsa" iväg i ett nytt steg utan att förbruka så mycket e
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 17:49jag springer långsamt, eller rättare sagt kontrolerat, för att jag har så lätt för att skada mig. jag kan springa fortare, men ser ingen mening med det om jag bara går sönder
jag springer långsamt, eller rättare sagt kontrolerat, för att jag har så lätt för att skada mig. jag kan springa fortare, men ser ingen mening med det om jag bara går sönder
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 17:58>Stora muskler är ju inte direkt det långlöpare är kända för.
Det vill jag påstå beror på hur långt man ska springa. Marathonlöpare är kanske inte världens tyngsta direkt, men ultradistanslöpare tjänar på att ha extra muskelmassa.
För att citera Rune L
>Stora muskler är ju inte direkt det långlöpare är kända för.
Det vill jag påstå beror på hur långt man ska springa. Marathonlöpare är kanske inte världens tyngsta direkt, men ultradistanslöpare tjänar på att ha extra muskelmassa.
För att citera Rune L
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 18:36Jag har senaste månaderna haft problem med ena låret och ena vaden. Det har helt försvunnit efter jag börja springa på framfoten. Så även om man är rätt långsam så tror jag man tjänar på det. Det är tungt för vaderna men inte slitsamt tungt som det kan va
Jag har senaste månaderna haft problem med ena låret och ena vaden. Det har helt försvunnit efter jag börja springa på framfoten. Så även om man är rätt långsam så tror jag man tjänar på det. Det är tungt för vaderna men inte slitsamt tungt som det kan va
Quote from antti5303@gmail.com on 23 November 2007, 18:48Meningen var inte att trampa någon på framfötterna 😉
Alla jag känner sprintar på framfötterna och går med rullande steg från hälarna och framåt. Alla har sin gräns när det lönar sig att komma längre fram på fötterna.Man ska dock passa sig från att göra
Meningen var inte att trampa någon på framfötterna 😉
Alla jag känner sprintar på framfötterna och går med rullande steg från hälarna och framåt. Alla har sin gräns när det lönar sig att komma längre fram på fötterna.
Man ska dock passa sig från att göra
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 18:53Mellanfot?
Mellanfot?
Quote from Funbeat user on 23 November 2007, 19:46Sylvia: Jag tänkte faktiskt på Smithmaskinen också. Kanske man kan stå på en step-up-bräda och köra vader i den..... Vi har en ny "vadmaskin" också där man sitter och kör vader. Har inte vågat närma mig den ännu - är lite blyg för nya manicker. Någon som
Sylvia: Jag tänkte faktiskt på Smithmaskinen också. Kanske man kan stå på en step-up-bräda och köra vader i den..... Vi har en ny "vadmaskin" också där man sitter och kör vader. Har inte vågat närma mig den ännu - är lite blyg för nya manicker. Någon som