Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

För mig har lyssnande till kroppen bytt skepnad under årens lopp. Jag lyssnar säkert lika bra som förr, men tolkningen är helt annorlunda.

Under den aktiva tävlingsperioden i mitt liv så här långt, så var kroppen oftast lite mör av dagliga träningar. Men

Jag räknar mej själv som cyklist, men har börjat fuska en smula i löpningens värld.. Av 17 löppass har 15 skett i höst.. *stolt*

När det gäller medaljer finns det en hel del som hänger på CD stället.. De flesta är cykelrelaterade, motionslopp här och dä

Mjo, lyssnar gör jag ju, men det är svårt att veta om man ska ta kroppens beklagan på allvar, eller om det bara är något tillfälligt litet problem. Grejen är ju den att tränar man ganska mycket och hårt (som jag vill hävda att jag gör), så stöter man på s

Jo, jag lyssnar. Ibland inbillar jag mig att jag lyssnar väl mycket. Men så har jag inte direkt varit skadad heller på 10år, mina sedvanliga fotstukningar undantaget. Men jag tränar ju inte speciellt hårt eller mycket så jag har nog inte behövt vara så hi

Lyssnar gör jag absolut. Mer nu när jag springer än tidigare då jag håll på med en kontaktsport. Då behövde man liksom inte lyssna så noga, man hörde ändå. Löpning är helt annorlunda.

Gör jag vad kroppen säger? Njaa, oftast försöker jag få den att göra v

När jag ibland blir irriterad på min gamla 82-åriga mamma och säger "fasiken, hör du ingenting" så plirar hon mot mej med sina gulliga pepparkornsögon och säger "lilla gumman - jag hör det jag VILL höra".

Gäller nog dessvärre mej också alltför ofta när m

Jag gillar lucka 15, känner absolut igen mig! Idag klagar min kropp på stelhet i ryggen efter 4,5 timmars orkesterspel igår, så idag blir det vattengympa för min del. Enligt devisen "lite är bättre än inget" väljer jag ofta en skonsammare träning när krop

Silvia: "...guldmedaljen från SM". Har vi svenska mästare på forumet?? 😀

Jepp! (H)

Har mina medaljer (bl.a. JSM-silver och två skol-SM-silver) undanstoppade i en låda. Känns inte aktuellt att ta fram dem när min fru har alla sina SM-medaljer från handbollen i en skokartong i garaget. 😀

Hoppsan, ligger en lucka efter.