Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass
You need to log in to create posts and topics.

*Lennart Svan genom John Blund*
- Och Pontus har vunnit en... MÅLARLÅDA! 😀

Lite kan man ju också vänja kroppen att hantera "väggen" genom att öka tempot sista tredjedelen av sträckan. Dock inte till tävlingstempo, straxt under. Ej heller första gångern

Nu börjar det likna något: 15km på strax över 2 timmar.

Inte världens fart, men jag klarade det och det är stort för mig. Det kändes som ett RIKTIGT långpass, ett rejält och skönt pass.

Nästa gång ska det gå fortare desutom 🙂

Härligt LG! (t+)

Skit i farten. Långpassen har inget med det att göra. Snabb blir man med fartpass, uthållig blir man med långpass. Var sak på sin plats. Annars kommer skadorna och då är det ju knepigt att bli snabbare.

Tack 🙂

Det har du ju rätt i. Var sak på sin plats och en sak åt gången. Jag måste sluta försöka göra allt på en gång, tror jag 🙂

Det är så roligt att springa!

Vi får väl se om det blir några korta pass under ledigheten, så tar jag nästa långpass n

Grattis Lady Godiva, vilken insats !!!! (t+) (V)

Härligt Lady!!!!!!!! (t+)

Halvmaran nästa, inga problem eller hur? 😉

Tack, har knappt hunnit borsta resadammet av mig så ikväll hinner jag nog inte springa men imorgon har jag avsatt tid för att ta en rejäl långlöpning. Jag är riktigt sugen på det efter att mest ha promenerat och joggat med dottern.

Är riktigt sugen på e

Hej alla glada löpare,

Ett långpass kan vara allt från 1mil till 3mil beroende vart i sin träning man ligger.
Tränar man 3x veckan 7km, 7km,10km, då räknas 10km som långpass. Har man sedan ökat träningen till tex 9km, 9km,15km, så räknas 15km såm långpa

Hej Gabriella och tack för en redig förklaring!

Då tänkte jag inte så tokigt, men jag ville inte lägga mej i diskussionen eftersom jag är ett relativt "löparblåbär" 🙂 Det måste ju vara så att vad som är ett långpass för en person kan vara kortpass för

Hur håller ni er "roade" när ni springer? Efter en timme börjar jag bli uttråkad.
Vad är största charmen med att springa så långt? Var springer ni?