Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass
You need to log in to create posts and topics.

<snacka om tidseffektiv träning

på lördag går det ju iofs lite tid också, men 12 H på växthuseffekten får väl betraktas som tidseffektivt.(V)

PS Det gäller att äta rätt så att man inte släpper ut för mkt metangaser och förvärrar hela situationen (#) DS

Börje, det är nog inte endorfinruset för det tar ungefär lika lång tid att komma igång på en Ironman-löpning och då borde endorfinerna härja fritt sedan flera timmar tillbaka 🙂

Det tar minst 30 minuter för mej också innan löpningen börjar bli en njutning. Vid en timme är det som behagligast. 🙂

Jag har läst att det tar ca 40 minuters löpning innan just endorfinerna börjar spruta i kroppen. Och på mej stämmer det ganska väl för

Jag tror på endorfinteorin...för jag tycker oxå att det är på slutet av mina 30 som det känns bra och ibland kan jag nästan få för mig att jag kanske borde fortsätta 🙂 men vafasiken än så länge slutar jag på topp och då mår man bra resten av dan ju!!

Man kan sjunga i spåret också. Det gör jag ibland. En bonus är när man springer om folk sjungandes... JAG VILL TACKA LIVET!!

Jag är inte nån värst erfaren löpare, bara sprungit några få gånger under våren, nu springer jag ca en mil. Sist jag sprang funderade jag på varför i hela friden det är jobbigast de första 10 minuterna, rätt segt de kommande 35, och sen går som en dans på

Jag har alltid förklarat den första tunga perioden med att det är så lång tid det tar att värma upp kroppen. För ni menar väl inte att ni först värmer upp i 30 minuter och att det sedan tar 30 minuter innan det börjar kännas bra?

Anders, jag menar 30 minuter från det att jag börjar springa, uppvärmning inräknad.

Sylvia skrev:......och så ÄLSKAR jag att springa förbi villor och titta på trädgårdar!

Påminner mig om ett pass förra veckan. På en av mina turer har jag en vääääldigt lång och seg backe. Istället för att tänka på hur jobbig den var utmanade jag mig själ

Precis Maria, så väl som Du verkar gilla, så gillar jag också trädgårdspyssel. Och all inspiration från andra trädgårdar är bra inspiration...

Jag har märkt, att om jag, efter lätt löpning i ca 2 km, rusar upp och ner för en backe ett par, tre gånger så