Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 16:06Stefan, hur menar du? Äter jag inget innan så händer inget. Det jag undrar vad det är som händer egentligen.
Stefan, hur menar du? Äter jag inget innan så händer inget. Det jag undrar vad det är som händer egentligen.
Quote from Elias Engqvist on 19 January 2011, 16:09För ett par år sen körde jag nästan alla långpass (c:a 2-2.5 timmar) på morgonen före jobbet. Då såg jag bara till att jag ätit en ordentlig middag kvällen före, på morgonen drack jag bara en halvliter vatten eller så och åt en hårdbrödmacka med smör. Had
För ett par år sen körde jag nästan alla långpass (c:a 2-2.5 timmar) på morgonen före jobbet. Då såg jag bara till att jag ätit en ordentlig middag kvällen före, på morgonen drack jag bara en halvliter vatten eller så och åt en hårdbrödmacka med smör. Had
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 16:17Väldigt svårt att veta vad som händer. Kroppen har en hel del saker för sig när man stoppar i sig mat (därav min tidigare rekommendation att inte äta alls).
Vad som definitivt händer är att blodsockret höjs och kroppen börjar producera insulin. Efter det
Väldigt svårt att veta vad som händer. Kroppen har en hel del saker för sig när man stoppar i sig mat (därav min tidigare rekommendation att inte äta alls).
Vad som definitivt händer är att blodsockret höjs och kroppen börjar producera insulin. Efter det
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 16:30>eftersom de flesta är socker-beroende
Utveckla detta.
>eftersom de flesta är socker-beroende
Utveckla detta.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 16:38Jag syftar på den vanliga kolhydratrika diet som de flesta människor numera lever med. Såvida man inte är noga med vilken typ av kolhydrat man äter så är det till stor mängd snabba kolhydrater (socker).
Det går väldigt lätt att testa hur känslig man är.
Jag syftar på den vanliga kolhydratrika diet som de flesta människor numera lever med. Såvida man inte är noga med vilken typ av kolhydrat man äter så är det till stor mängd snabba kolhydrater (socker).
Det går väldigt lätt att testa hur känslig man är.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 16:52De flesta människor med normal ämnesomsättning har inga problem att klara ett dygn utan kolhydratpåfyllning. Varför skulle det generera ketos?
Skillnad är det om man tränar hårt.
De flesta människor med normal ämnesomsättning har inga problem att klara ett dygn utan kolhydratpåfyllning. Varför skulle det generera ketos?
Skillnad är det om man tränar hårt.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 17:01Jag menar att en kropp utan glykostillgång går in i ketos. Jag hoppas du inte upplever det som kontroversiellt?
Jag menar även att någon som inte är van vid att leva på främst protein och fett (som de flesta inte heller är) har väldigt svårt att omvandla
Jag menar att en kropp utan glykostillgång går in i ketos. Jag hoppas du inte upplever det som kontroversiellt?
Jag menar även att någon som inte är van vid att leva på främst protein och fett (som de flesta inte heller är) har väldigt svårt att omvandla
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 21:48Eftersom jag har gått igenom en hel del läkarundersökningar som kräver fasta så anser jag att det inte är något problem att leva på enbart vatten i 24 timmar.
Visst blir jag hungrig men huvudvärk eller andra obehagliga symptom har jag aldrig drabbats av.
Eftersom jag har gått igenom en hel del läkarundersökningar som kräver fasta så anser jag att det inte är något problem att leva på enbart vatten i 24 timmar.
Visst blir jag hungrig men huvudvärk eller andra obehagliga symptom har jag aldrig drabbats av.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 22:15Tänk om vi inte är lika varandra, utan vi reagerar olika på samma förutsättningar.
Tänk om vi inte är lika varandra, utan vi reagerar olika på samma förutsättningar.
Quote from Bjarne Lewin on 19 January 2011, 22:34Erik (t+)
Erik (t+)