Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 08:55Antar att det är för dyrt att helt enkelt använda en varvräknare?
Antar att det är för dyrt att helt enkelt använda en varvräknare?
Quote from Jonny Persson on 18 December 2011, 09:19Jag blir lite intresserad av vilken typ av löpband Niclas använde för jag tror inte att alla löpband är så dåliga. Eller jag är rättare sagt helt övertygad om att alla band inte är så dåliga.
Jag blir lite intresserad av vilken typ av löpband Niclas använde för jag tror inte att alla löpband är så dåliga. Eller jag är rättare sagt helt övertygad om att alla band inte är så dåliga.
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 09:54Jag brukar springa på 3 olika modeller,(samma märke)
ena kan jag ha 17 km/h på 5 km och igentligen lite till, men den går inte upp längre.
den andra kan jag snitta ca 15 km/h och den sista får jag kämpa för att ha 14,5 km /h
springer 5 km på 17:31 på
Jag brukar springa på 3 olika modeller,(samma märke)
ena kan jag ha 17 km/h på 5 km och igentligen lite till, men den går inte upp längre.
den andra kan jag snitta ca 15 km/h och den sista får jag kämpa för att ha 14,5 km /h
springer 5 km på 17:31 på
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 09:55Cardionics band har en mätning som är oberoende av styrningen. Det sitter ett svänghjul på den drivande axeln med ett hål som apparaten med hjälp av en ljussensor mäter varv. Viktigt här alltså att bandet har korrekt längd och inte slirar. Övriga fabrikat
Cardionics band har en mätning som är oberoende av styrningen. Det sitter ett svänghjul på den drivande axeln med ett hål som apparaten med hjälp av en ljussensor mäter varv. Viktigt här alltså att bandet har korrekt längd och inte slirar. Övriga fabrikat
Quote from Jonny Persson on 18 December 2011, 09:59Petri: (t+)
Petri: (t+)
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 10:02Forts...
Några exempel på bra pass man kan köra som inte är avhängiga av bandets hastighetsvisning.
- Kör progressivt. Börja med en lagom hastighet och höj sedan farten med tex 1km/h varje kilometer (eller varannan eller var tredje...). Fortsätt så läng
Forts...
Några exempel på bra pass man kan köra som inte är avhängiga av bandets hastighetsvisning.
- Kör progressivt. Börja med en lagom hastighet och höj sedan farten med tex 1km/h varje kilometer (eller varannan eller var tredje...). Fortsätt så läng
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 10:48Och som sagts tidigare i många sammanhang, att springa tröskelpass och backpass på löpbanden utnyttjar man ju löpbandets fördelar och kan tom få bättre pass inomhus än utomhus (speciellt om man är nybörjare). Där spelar ju hastigheten ingen som helst roll
Och som sagts tidigare i många sammanhang, att springa tröskelpass och backpass på löpbanden utnyttjar man ju löpbandets fördelar och kan tom få bättre pass inomhus än utomhus (speciellt om man är nybörjare). Där spelar ju hastigheten ingen som helst roll
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 11:59Mackan,
Mitt heter "Adidas" och är av "gymkvalitet". Det sitter en industriell frekvensomriktare i den och mekaniken är helt klart tagen från "maskinelementhyllan", den är inte kostnadsoptimerad.
Men som jag skrev tidigare, regleringen av ett löpband är b
Mackan,
Mitt heter "Adidas" och är av "gymkvalitet". Det sitter en industriell frekvensomriktare i den och mekaniken är helt klart tagen från "maskinelementhyllan", den är inte kostnadsoptimerad.
Men som jag skrev tidigare, regleringen av ett löpband är b
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 21:22Okej, nu har vi svaret. I alla fall för mig i just det här fallet.
I torsdags sprang jag på löpband med 0 % lutning på 14:56.
Idag sprang jag på 200-metersbanor på 14:43.
Då hade jag också en bra rygg på lämpligt avstånd att haka på, samt glada kamrat
Okej, nu har vi svaret. I alla fall för mig i just det här fallet.
I torsdags sprang jag på löpband med 0 % lutning på 14:56.
Idag sprang jag på 200-metersbanor på 14:43.
Då hade jag också en bra rygg på lämpligt avstånd att haka på, samt glada kamrat
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 21:31🙂
🙂