Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:07Lars: Ja.
Heheheheh 😉
Lars: Ja.
Heheheheh 😉
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:09Ju högre hastigheter, desto längre bak kommer foten hinna innan den dras upp även med den bästa teknik. Frågan är hur lång tid det tar att få bakre benet fram till det läge där kroppen bäst kan utnyttja nästa fotisättning, och det ser man inte på en still
Ju högre hastigheter, desto längre bak kommer foten hinna innan den dras upp även med den bästa teknik. Frågan är hur lång tid det tar att få bakre benet fram till det läge där kroppen bäst kan utnyttja nästa fotisättning, och det ser man inte på en still
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:39Magnus, det låter intressant som du skriver att löpeknomin beror på intramuskulära processer som kan tränas upp. Det låter rimligt att muskulaturen vänjer sig vid ett rörelsemönster som då kan utföras mer effektivt.
Har du några referenser till just det?
Magnus, det låter intressant som du skriver att löpeknomin beror på intramuskulära processer som kan tränas upp. Det låter rimligt att muskulaturen vänjer sig vid ett rörelsemönster som då kan utföras mer effektivt.
Har du några referenser till just det?
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 19:43Här är några citat från Jack Daniels om löpekonomi:
"We once filmed runners on a treadmill and measured economy then asked a group of coaches (and some biomechanists) to tell us which runners were the most economical, just by watching the films -- no cor
Här är några citat från Jack Daniels om löpekonomi:
"We once filmed runners on a treadmill and measured economy then asked a group of coaches (and some biomechanists) to tell us which runners were the most economical, just by watching the films -- no cor
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 23:18Tack Magnus. Vad man utläsa därav är väl bara att tekniken inte är det enda som påverkar löpekonomin. Och det är det väl knappast någon som har trott.
Teorin om intramuskulära processer låter mer som en gissning, baserat på detta, men för mig låter det s
Tack Magnus. Vad man utläsa därav är väl bara att tekniken inte är det enda som påverkar löpekonomin. Och det är det väl knappast någon som har trott.
Teorin om intramuskulära processer låter mer som en gissning, baserat på detta, men för mig låter det s
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 23:31Intressant... slutsatsen verkar vara i stil med
spring som det känns bäst då kommer din kropp att anpassa sig till den löpstilenFast den andra frågan kvarstår
varför är så många löpare skadade trots att vi köper skor för tusentals kr varje år...
Intressant... slutsatsen verkar vara i stil med
spring som det känns bäst då kommer din kropp att anpassa sig till den löpstilen
Fast den andra frågan kvarstår
varför är så många löpare skadade trots att vi köper skor för tusentals kr varje år...
Quote from Jonny Persson on 3 July 2009, 08:37Oscar: För att vi inte lyssnar på kroppen.
Oscar: För att vi inte lyssnar på kroppen.
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 08:39Om man tittar på dig Oscar så sprang du varje dag mellan 090405-090421 ända tills du fick skavsår. Då tog du fram cykeln istället:-) Tittar man på blåbär (som t.ex. mig själv) så tränar många sönder sig för att vi har så bråttom att öka. Och tittar man på
Om man tittar på dig Oscar så sprang du varje dag mellan 090405-090421 ända tills du fick skavsår. Då tog du fram cykeln istället:-) Tittar man på blåbär (som t.ex. mig själv) så tränar många sönder sig för att vi har så bråttom att öka. Och tittar man på
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 07:58Enligt löplabbet när jag provade ut skor för drygt 2½ år sen så pronerade jag rätt rejält.
Idag kör jag enbart i neutrala odämpade racers och jag har inga problem alls (lite smått då och då, oftast för att jag ökat distansen för drastigt).Jag skulle int
Enligt löplabbet när jag provade ut skor för drygt 2½ år sen så pronerade jag rätt rejält.
Idag kör jag enbart i neutrala odämpade racers och jag har inga problem alls (lite smått då och då, oftast för att jag ökat distansen för drastigt).
Jag skulle int
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 09:53Jesper, jag överpronerade rejält och gick min första pose-klinik i puma complete tenos (pronationsskor) utan att Romanov himself gnällde. De kändes konstiga efter ett tag helt enkelt, och det var precis vad han sa att de skulle göra. Mitt förslag är att d
Jesper, jag överpronerade rejält och gick min första pose-klinik i puma complete tenos (pronationsskor) utan att Romanov himself gnällde. De kändes konstiga efter ett tag helt enkelt, och det var precis vad han sa att de skulle göra. Mitt förslag är att d