Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 17:01Jag håller med föregående talare. Efter jag startade tråden i somras har jag (nästan) enbart sprungit i neutrala, lätta skor. Brooks T6 Racer, Inov-8 X-talon samt Vibram Fivefingers KSO.
I vinter har det dock blivit en del löpning i mina trailskor - Asic
Jag håller med föregående talare. Efter jag startade tråden i somras har jag (nästan) enbart sprungit i neutrala, lätta skor. Brooks T6 Racer, Inov-8 X-talon samt Vibram Fivefingers KSO.
I vinter har det dock blivit en del löpning i mina trailskor - Asic
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 18:14Fantastiska nyheter, Mikael! Vad kul (t+)
Fantastiska nyheter, Mikael! Vad kul (t+)
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 22:18Ni POSE-förespråkare får ursäkta mig, men POSE är vilseledande, felaktigt och bygger på en filosofi utan förankring i verkligheten.
Att gravitationen arbetar för en, dvs att man faller framåt på den axel som bildas vid fotisättningen innebär att den fram
Ni POSE-förespråkare får ursäkta mig, men POSE är vilseledande, felaktigt och bygger på en filosofi utan förankring i verkligheten.
Att gravitationen arbetar för en, dvs att man faller framåt på den axel som bildas vid fotisättningen innebär att den fram
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 22:27Göran: (H:)
Om alla slutade mixtra så inih*vete med sitt löpsteg och sprang mer och oftare och mer igen, och höll sig i skogen, så skulle det vara såbra såbra
Göran: (H:)
Om alla slutade mixtra så inih*vete med sitt löpsteg och sprang mer och oftare och mer igen, och höll sig i skogen, så skulle det vara såbra såbra
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 00:05Jag vet inte riktigt vad kategorin "den sortens kritik" är, som jag tydligen sorteras in under. Oavsett vilket, så är POSE vilseledande i det att den lär ut principer (kalla det filosofi, pedagogik eller vad du vill) som är förnuftsvidriga för alla som dr
Jag vet inte riktigt vad kategorin "den sortens kritik" är, som jag tydligen sorteras in under. Oavsett vilket, så är POSE vilseledande i det att den lär ut principer (kalla det filosofi, pedagogik eller vad du vill) som är förnuftsvidriga för alla som dr
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 00:20Nu skriver jag ett inlägg enbart för att diskussionen är intressant och jag vill ha den markerad i formdelen 😉
Nu skriver jag ett inlägg enbart för att diskussionen är intressant och jag vill ha den markerad i formdelen 😉
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 02:12Göran nu förstår jag inte riktgt vad du menar med "förnuftsvridig" och "vilseledande"
kan du peka på någon bättre teknik än Pose?
Göran nu förstår jag inte riktgt vad du menar med "förnuftsvridig" och "vilseledande"
kan du peka på någon bättre teknik än Pose?
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 08:18Håller med Göran här.
Enligt POSE räcker det med att luta sig framåt och då "trillar" man framåt i löpningen, och det enda man behöver göra är att dra upp fötterna. Romanov & co har dock helt missat att det faktiskt är en kraft riktad bakåt, som gör att
Håller med Göran här.
Enligt POSE räcker det med att luta sig framåt och då "trillar" man framåt i löpningen, och det enda man behöver göra är att dra upp fötterna. Romanov & co har dock helt missat att det faktiskt är en kraft riktad bakåt, som gör att
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 09:03"Den sortens kritik" = kritik som bygger på en felaktig uppfattning och vad, varför och hur pose lärs ut, men med mycket starka åsikter om vad pose "är".
När någon presenterar en (möjlig) förklaring för hur något fungerar är jag alltid intresserad att un
"Den sortens kritik" = kritik som bygger på en felaktig uppfattning och vad, varför och hur pose lärs ut, men med mycket starka åsikter om vad pose "är".
När någon presenterar en (möjlig) förklaring för hur något fungerar är jag alltid intresserad att un
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 09:08Hur kan ett ifrånskjut bakom kroppen ge inbromsning?
Hur kan ett ifrånskjut bakom kroppen ge inbromsning?