Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 09:58Hej Fredrika!
Vi sågs nog på Skövde 6-timmars där jag gjorde min "ultradebut". I allafall såg jag löpare med IF Linnea på ryggen.Angående Kjell-Erik Ståhl så försökte jag mig på att vara lite ironisk. På hans tid fanns inte Internet och Funbeat att "sl
Hej Fredrika!
Vi sågs nog på Skövde 6-timmars där jag gjorde min "ultradebut". I allafall såg jag löpare med IF Linnea på ryggen.
Angående Kjell-Erik Ståhl så försökte jag mig på att vara lite ironisk. På hans tid fanns inte Internet och Funbeat att "sl
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:18Stefan, för mig är det inte att slösa bort tid att diskutera teknik med andra intresserade och kunniga löpare. Tyvärr kan man inte springa 24/7, och jag har ännu inte kommit så långt i utvecklingen att jag får träna lika hårt och mycket som Ståhl. Däremot
Stefan, för mig är det inte att slösa bort tid att diskutera teknik med andra intresserade och kunniga löpare. Tyvärr kan man inte springa 24/7, och jag har ännu inte kommit så långt i utvecklingen att jag får träna lika hårt och mycket som Ståhl. Däremot
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:22å, nej, nu börjar ni med pajkastningen igen, precis när det höll på att bli intressant ...
å, nej, nu börjar ni med pajkastningen igen, precis när det höll på att bli intressant ...
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:25Håkan, jepp, precis så illa är det. Jag tänker dock inte stå ut med att bli kastad på längre, så du får leva med att jag sänker mig till den nivån.
Håkan, jepp, precis så illa är det. Jag tänker dock inte stå ut med att bli kastad på längre, så du får leva med att jag sänker mig till den nivån.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:26Vad är det som säger att det mest skonsamma löpsteget också är det som gör att man vinner loppen?
Eller måste man kanske använda en teknik som gör att det går fort men där man utsätter sig för ökad skaderisk för att vinna?
Vad är det som säger att det mest skonsamma löpsteget också är det som gör att man vinner loppen?
Eller måste man kanske använda en teknik som gör att det går fort men där man utsätter sig för ökad skaderisk för att vinna?
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:35Det räcker med gymnasiefysiken för att inse att skador och löpekonomi går hand i hand ... ja, fast omvänt då.
En skada (särskilt i löpning) är inget annat än upplagring av bortkastad energi som borde utnyttjats på bättre sätt. Fatta hur mycket energi det
Det räcker med gymnasiefysiken för att inse att skador och löpekonomi går hand i hand ... ja, fast omvänt då.
En skada (särskilt i löpning) är inget annat än upplagring av bortkastad energi som borde utnyttjats på bättre sätt. Fatta hur mycket energi det
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:28Fredrika: Jag är mycket intresserad av ämnet, annars hade jag inte ägnat mig åt att läsa varenda inlägg i denna tråd, läst i din blogg om löpteknik, tittat på detaljstudier av Pose, detaljstudier av Heiles löpteknik o s v. Jag vill också förbättra min löp
Fredrika: Jag är mycket intresserad av ämnet, annars hade jag inte ägnat mig åt att läsa varenda inlägg i denna tråd, läst i din blogg om löpteknik, tittat på detaljstudier av Pose, detaljstudier av Heiles löpteknik o s v. Jag vill också förbättra min löp
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:43Apropå vad Elastaflickan sa om energislöseri; prova också att *lyssna* på andra löpare. Skillnaden i energiförbrukning mellan sjumilaklivarna och snabbtassarna speglas rätt väl i ljudnivå.
Apropå vad Elastaflickan sa om energislöseri; prova också att *lyssna* på andra löpare. Skillnaden i energiförbrukning mellan sjumilaklivarna och snabbtassarna speglas rätt väl i ljudnivå.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:46"På den tiden" - ja, visst var det fantastiskt. Jag har alltid undrat hur de gjorde "på den tiden" när de lyckades jonglera jobb, familj, hushållsarbete m.m. m.m. och ändå springa sådana väldiga mängder. Hade dygnet fler timmar förr eller är det bara jag
"På den tiden" - ja, visst var det fantastiskt. Jag har alltid undrat hur de gjorde "på den tiden" när de lyckades jonglera jobb, familj, hushållsarbete m.m. m.m. och ändå springa sådana väldiga mängder. Hade dygnet fler timmar förr eller är det bara jag
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:47Man kan landa i princip ljudlöst som hällöpare, det är inga som helst problem. Jag springer nog mer på hälen än framfoten, ändå höll jag på att skrämma vettet av en karl häromdagen när jag var ute och sprang.
Så ett tyst löpsteg är inte enbart att förkn
Man kan landa i princip ljudlöst som hällöpare, det är inga som helst problem. Jag springer nog mer på hälen än framfoten, ändå höll jag på att skrämma vettet av en karl häromdagen när jag var ute och sprang.
Så ett tyst löpsteg är inte enbart att förkn