Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpsteg
You need to log in to create posts and topics.

Linus, det är en berättigad fråga.

Det väl svårt att själv lära sig bäst teknik i vilken sport som helst. Det är i sig inget skäl att avstå från att försöka. Ju bättre desto bättre.

Till tröst kan jag säga att man verkar vinna en hel del på att komma i

Till Erik och Linus, som är skeptiska, vill jag säga Gå kursen med Romanov i Stockholm på påskafton. Jag lovar er världens kick.

Ni verkar vettiga människor bägge två. Jag betalar personligen deltagaravgiften tillbaka om ni inte håller med mig.

/Klas

För 26 år sedan satte Kjell-Erik Ståhl svenskt rekord i marathon med tiden 2,10;38.

Det gick tydligen alldeles utmärkt utan Herr Doktor Romanov och hans Pose-teknik...

Kan ha berott på att han lade sin tid på att träna...

Stefan, tror du att människor som ägnar sig åt pose inte tränar? Eller att de tränar mindre än andra? Vad baserar du dina kunskaper på?

Stefan, kan läsa att du tränar nautilus och step-up. Är det nåt Kjell-Erik hann med tror du? Eller la han den tiden på att träna istället?

Till Linus som bor i Malmö, häng med mig till kursen i Odense 18/4. Min pengarna-tillbaka-garanti gäller även där. (Och tro för all del inte att har har ens ett öre att tjäna i sammanhanget ;))

Se upp för att slänga ut fakta utan att kontrollera det.

"Eller ta Lisa Miller, som springer i Brittiska landslaget. http://www.posetech.com/athletes/LisaMiller.html" (Klas).

Jag blev nyfiken på den tjejen som jag aldrig hört talas om. Först följde jag

Men HALLÅÅÅ! Kan ni sluta göra reklam för den där kursen nu. Vi vet att den penninghungrade ryssen skall ha kurs. Vi har liksom förstått det...

Jag känner inte till några framstående friidrottare som tränar pose, utan har fått uppfattningen att han är större i triatlonkretsar. Men ett exempel är väl William Levay, svensk junior. Ärligt talat så har jag inte brytt mig speciellt mycket, och som jag

Elitlöpare har ju tränat löpteknik sedan barnsben och har ju goda skäl att tro att de redan har ett bra löpsteg, vilket också stämmer. Precis som Erik har redovisat så finns det en väl spridd uppfattning att man inte ska mixtra med löpsteget, vilket jag k