Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 21:58Jag tror inte att Fredrika finns kvar i denna diskussionen, men hon läser nog gärna vad du skrivit nu. Prova att PMa henne.
Jag tror inte att Fredrika finns kvar i denna diskussionen, men hon läser nog gärna vad du skrivit nu. Prova att PMa henne.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 22:11Erik, jag vurmar inte för någon lära. Så länge du inte släpper den bollen är jag inte intresserad av att delta i någon vidare diskussion, faktiskt.
Flera ställen där du citerar mig har du ryckt loss uttalandet från sitt sammanhang. Det är till exempel in
Erik, jag vurmar inte för någon lära. Så länge du inte släpper den bollen är jag inte intresserad av att delta i någon vidare diskussion, faktiskt.
Flera ställen där du citerar mig har du ryckt loss uttalandet från sitt sammanhang. Det är till exempel in
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 23:58Erik, jag uppskattar diskussionen, verkligen, all respekt för att du har dragit igång den.
Men det blir lite svårt att diskutera med din hagelbössa.
Det vore mer konstruktivt att diskutera en sak i taget.
Jag tror t ex man ska vara väldigt försiktig me
Erik, jag uppskattar diskussionen, verkligen, all respekt för att du har dragit igång den.
Men det blir lite svårt att diskutera med din hagelbössa.
Det vore mer konstruktivt att diskutera en sak i taget.
Jag tror t ex man ska vara väldigt försiktig me
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 00:30Klas, eftersom att du uppskattar diskussionen och konstruktivt vill diskutera en sak i taget, så vore det intressant att se lite referenser till:
"...Det finns massvis av anekdotiskt material som tyder på att det verkligen inte ger några skador alls..."
Klas, eftersom att du uppskattar diskussionen och konstruktivt vill diskutera en sak i taget, så vore det intressant att se lite referenser till:
"...Det finns massvis av anekdotiskt material som tyder på att det verkligen inte ger några skador alls..."
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 00:36Ingen har vad jag hittills sett bemött Eriks påstående att det är mer energikrävande. Innebär det alltså att det är så och att det är en nackdel med "Pose"?
Någon som förresten har en länk till en kortfattad och bra intro till denna berömda "Pose"-teknik
Ingen har vad jag hittills sett bemött Eriks påstående att det är mer energikrävande. Innebär det alltså att det är så och att det är en nackdel med "Pose"?
Någon som förresten har en länk till en kortfattad och bra intro till denna berömda "Pose"-teknik
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 01:19www.posetech.com. Du kan ägna ett år på heltid att läsa allt som finns där, och ändå ha mycket kvar.
Barfotalöpning bygger på samma principer, t ex runningbarefoot.org, om man letar efter anekdotiskt material.
Om du tänker efter så tror jag du förstår a
http://www.posetech.com. Du kan ägna ett år på heltid att läsa allt som finns där, och ändå ha mycket kvar.
Barfotalöpning bygger på samma principer, t ex runningbarefoot.org, om man letar efter anekdotiskt material.
Om du tänker efter så tror jag du förstår a
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 01:37Jag har haft svårt att se enskilda poänger i Eriks resonemang. Hagelbössan går ju åt alla håll. Kan du upprepa argumentet att det skulle vara mer energikrävande?
De som har lärt sig Pose-tekniken tycker att det är precis tvärtom, vilket verkar logiskt om
Jag har haft svårt att se enskilda poänger i Eriks resonemang. Hagelbössan går ju åt alla håll. Kan du upprepa argumentet att det skulle vara mer energikrävande?
De som har lärt sig Pose-tekniken tycker att det är precis tvärtom, vilket verkar logiskt om
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 09:56* * * Klas * * *
"www.posetech.com. Du kan ägna ett år på heltid att läsa allt som finns där, och ändå ha mycket kvar."
Tack Klas. Nu ska jag vara petig (utan att för den skull ta ställning till metoden som sådan) och be om att få en kortare och mer v
* * * Klas * * *
"www.posetech.com. Du kan ägna ett år på heltid att läsa allt som finns där, och ändå ha mycket kvar."
Tack Klas. Nu ska jag vara petig (utan att för den skull ta ställning till metoden som sådan) och be om att få en kortare och mer v
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 10:58Linus, här har du referenserna till de vetenskapliga studier som gjorts specifik på pose:
Title: Runners do not push off the ground but fall forwards via a
gravitational torque
Author(s): Romanov N, Fletcher G
Source: SPORTS BIOMECHANICS Volume: 6 Issue:
Linus, här har du referenserna till de vetenskapliga studier som gjorts specifik på pose:
Title: Runners do not push off the ground but fall forwards via a
gravitational torque
Author(s): Romanov N, Fletcher G
Source: SPORTS BIOMECHANICS Volume: 6 Issue:
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 11:10En viktig missupfattning kan jag ta upp direkt. Även Anders Löfgren bemötte detta längre upp i tråden där han citerar Crossfit-coachen Carl Borg - läs gärna om.
Att medvetet försöka landa långt fram på foten utan att låta hälen gå i marken kommer att led
En viktig missupfattning kan jag ta upp direkt. Även Anders Löfgren bemötte detta längre upp i tråden där han citerar Crossfit-coachen Carl Borg - läs gärna om.
Att medvetet försöka landa långt fram på foten utan att låta hälen gå i marken kommer att led