Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 12:16Ava, du skrev "de" och inte "man" om hur man gjorde förr i tiden. Fast här hade nog man passat bättre. Och nog var de så att om de hade familj så hade "man" också marktjänst.
Edit: Säkert därför din Nisse inte blev en elitlöpare. Fick inte marktjänsten :
Ava, du skrev "de" och inte "man" om hur man gjorde förr i tiden. Fast här hade nog man passat bättre. Och nog var de så att om de hade familj så hade "man" också marktjänst.
Edit: Säkert därför din Nisse inte blev en elitlöpare. Fick inte marktjänsten :
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 12:29Aha! Så de kraftigt försämrade löpresultaten skulle då, åtminstone delvis, kunna bero på att kvaliteten på marktjänsten sjunkit? Då borde ju i rimlighetens namn de nya möjligheterna till avdrag för hushållsnära tjänster på sikt leda till bättre resultat a
Aha! Så de kraftigt försämrade löpresultaten skulle då, åtminstone delvis, kunna bero på att kvaliteten på marktjänsten sjunkit? Då borde ju i rimlighetens namn de nya möjligheterna till avdrag för hushållsnära tjänster på sikt leda till bättre resultat a
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:04Ang. argumentet "men tänk vad snabbt de sprang på 80-talet utan att ha hört talas om Pose - alltså är det fel"
Pose är ju inget nytt!!! Pose är bara ett namn på det löpsteg som en del anser vara det optimala. En rysk herre har försökt analysera hur man
Ang. argumentet "men tänk vad snabbt de sprang på 80-talet utan att ha hört talas om Pose - alltså är det fel"
Pose är ju inget nytt!!! Pose är bara ett namn på det löpsteg som en del anser vara det optimala. En rysk herre har försökt analysera hur man
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:26Stefan: sedär, nu är du med på allvar 🙂
Elastaflickan: eller nja, pose är väl inget löpsteg, utan en metod för att träna/lära ut löpteknik, och som med senare tidens kommersialisering i folkmun blivit synonymt med själva löptekniken. Som mycket riktig
Stefan: sedär, nu är du med på allvar 🙂
Elastaflickan: eller nja, pose är väl inget löpsteg, utan en metod för att träna/lära ut löpteknik, och som med senare tidens kommersialisering i folkmun blivit synonymt med själva löptekniken. Som mycket riktig
Quote from Lars Mörrby on 30 March 2009, 13:28Observera att det inte bara är Romanov/POSE som är inne på ungefär samma linje när det
gäller löpsteg.Jag började intresesra mig lite för löpteknik när var att jag i USA för två år sedan och då pratade med en tysk kollega som tidigare haft problem att
Observera att det inte bara är Romanov/POSE som är inne på ungefär samma linje när det
gäller löpsteg.
Jag började intresesra mig lite för löpteknik när var att jag i USA för två år sedan och då pratade med en tysk kollega som tidigare haft problem att
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:36Stefan, jag förstår värdet av crosstraining, det var mer din onödigt nedvärderande kommentar jag inte begrep. Kjell-Erik Ståhl var väl dessutom känd för sitt extremt fina löpsteg.
Stefan, jag förstår värdet av crosstraining, det var mer din onödigt nedvärderande kommentar jag inte begrep. Kjell-Erik Ståhl var väl dessutom känd för sitt extremt fina löpsteg.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:48Och hur är det nu med skillnader mellan mäns och kvinnors löpstil?
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=362
Och hur är det nu med skillnader mellan mäns och kvinnors löpstil?
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:10Fredrika, jag tycker är Pose är både en teknik och ett sätt att lära sig tekniken.
Tekniken som sådan är inte ny, eftersom det är det naturliga sättet att springa barfota, om man gör det sedan barnsben.
Däremot är Romanov den förste som har analyserat o
Fredrika, jag tycker är Pose är både en teknik och ett sätt att lära sig tekniken.
Tekniken som sådan är inte ny, eftersom det är det naturliga sättet att springa barfota, om man gör det sedan barnsben.
Däremot är Romanov den förste som har analyserat o
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:15Hmm, verkar vara lite oklart om detta med pose verkligen ger effekt om man t.ex. läser S.T. Oz:s inlägg...
I kontrast till detta skriver Klas:"Världseliten springer nära Pose-metodens ideal, vilket tyder på att det är effektivt. "
Så Eriks fråga i disk
Hmm, verkar vara lite oklart om detta med pose verkligen ger effekt om man t.ex. läser S.T. Oz:s inlägg...
I kontrast till detta skriver Klas:
"Världseliten springer nära Pose-metodens ideal, vilket tyder på att det är effektivt. "
Så Eriks fråga i disk
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:45Jag anser att frågan är felaktigt ställd. Det går inte att byta till nåt som man redan har.
Jag anser att frågan är felaktigt ställd. Det går inte att byta till nåt som man redan har.