Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 09:19Jag vet inte om det här kanske är lite off topic, men i alla fall: Ni som går kurser för Romanov, har ni funderat på att testa någon av de tränare som finns ute i de svenska friidrottsklubbarna. De kanske inte har olympiska meriter (några har ju) men det
Jag vet inte om det här kanske är lite off topic, men i alla fall: Ni som går kurser för Romanov, har ni funderat på att testa någon av de tränare som finns ute i de svenska friidrottsklubbarna. De kanske inte har olympiska meriter (några har ju) men det
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 09:24Så här ska man springa enligt en artikel på fass.se: "Man skall ”rulla" på foten. Sätt i hälen först."
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=74687&header=Idrott
Så här ska man springa enligt en artikel på fass.se: "Man skall ”rulla" på foten. Sätt i hälen först."
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=74687&header=Idrott
Quote from Jonny Persson on 31 March 2009, 09:26Adde: Det där var extremt on-topic. +1
Adde: Det där var extremt on-topic. +1
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 10:03Jag är lite tveksam till all gratisreklam för kursen, andra annonsörer får betala för sig. Är alla dessa sjuttielva länkar till kursen tillåtna egentligen?
I övrigt kan jag väl bara nämna att jag beundrar Fredrikas brinnande engagemnag men tror precis so
Jag är lite tveksam till all gratisreklam för kursen, andra annonsörer får betala för sig. Är alla dessa sjuttielva länkar till kursen tillåtna egentligen?
I övrigt kan jag väl bara nämna att jag beundrar Fredrikas brinnande engagemnag men tror precis so
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 10:24Jag tror det finns massor av bra tränare där ute, säkert i våra friidrottsklubbar. Vi har en bra i triathlonklubben till exempel. Man får prova sig fram, gillar man det inte så provar man nåt nytt. Romanov är en tränare av många. Själv är jag intresserad
Jag tror det finns massor av bra tränare där ute, säkert i våra friidrottsklubbar. Vi har en bra i triathlonklubben till exempel. Man får prova sig fram, gillar man det inte så provar man nåt nytt. Romanov är en tränare av många. Själv är jag intresserad
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 10:37"...by a 2-time Olympic Coach Dr. Nicholas..."
2-time? Det är ju rätt intetsägande. Det kan ju lika gärna vara talang för löpning i sådana fall.
"Det finns ingen samlad statistik över förbättringar. Det vore ganska meningslöst eftersom det är så många
"...by a 2-time Olympic Coach Dr. Nicholas..."
2-time? Det är ju rätt intetsägande. Det kan ju lika gärna vara talang för löpning i sådana fall.
"Det finns ingen samlad statistik över förbättringar. Det vore ganska meningslöst eftersom det är så många
Quote from Jonny Persson on 31 March 2009, 10:44Fortast går det om man optimerar löpekonomin efter sina egna biomekaniska förutsättningar. Vi är alla individer och det finns inte en metod som passar alla.
Mest av allt handlar det om att träna. Mycket. Det är det enda som är gemensamt för alla snabba l
Fortast går det om man optimerar löpekonomin efter sina egna biomekaniska förutsättningar. Vi är alla individer och det finns inte en metod som passar alla.
Mest av allt handlar det om att träna. Mycket. Det är det enda som är gemensamt för alla snabba l
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 10:55Mycket och även träna på att springa fort. 🙂
Mycket och även träna på att springa fort. 🙂
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 11:07Varför inte starta en fattigmanslöpskoleakademi här på Funbeat? Låt någon filma din löpning och lägg upp på YouTube. Länka sedan hit så kan vi kommentera.
Varför inte starta en fattigmanslöpskoleakademi här på Funbeat? Låt någon filma din löpning och lägg upp på YouTube. Länka sedan hit så kan vi kommentera.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 11:07Bra Mackan.
Dessutom som en liten parentes, det kanske inte är helt lyckat att helt enkelt en vacker dag säga. Äh! idag byter jag löpsteg och sedan göra det, det tror jag leder skador ganksa omgående eftersom belastningen ändras. Därför tycker jag genere
Bra Mackan.
Dessutom som en liten parentes, det kanske inte är helt lyckat att helt enkelt en vacker dag säga. Äh! idag byter jag löpsteg och sedan göra det, det tror jag leder skador ganksa omgående eftersom belastningen ändras. Därför tycker jag genere