Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 21:52Linus,
Det finns ingen samlad statistik över förbättringar. Det vore ganska meningslöst eftersom det är så många andra faktorer som inverkar, t ex träningsmängd.
Länken jag gav till forumets avdelning med email innehåller en del, http://forums.posetech.
Linus,
Det finns ingen samlad statistik över förbättringar. Det vore ganska meningslöst eftersom det är så många andra faktorer som inverkar, t ex träningsmängd.
Länken jag gav till forumets avdelning med email innehåller en del, http://forums.posetech.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:01Ajajajaj Klas, nu blir det allt lite bakläxa: 😉
"WHAT IS POSE METHOD®?
The Pose Method is a system for teaching of human movement developed by a 2-time Olympic Coach Dr. Nicholas S. Romanov. The name of the method comes from the word "pose" or "body po
Ajajajaj Klas, nu blir det allt lite bakläxa: 😉
"WHAT IS POSE METHOD®?
The Pose Method is a system for teaching of human movement developed by a 2-time Olympic Coach Dr. Nicholas S. Romanov. The name of the method comes from the word "pose" or "body po
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:05Och vad anser du dig bevisa med det 😉
Jag tycker mig ha hört Romanov prata många gånger på filmer om "Pose Method Technique". Minns jag fel?
/Klas
Och vad anser du dig bevisa med det 😉
Jag tycker mig ha hört Romanov prata många gånger på filmer om "Pose Method Technique". Minns jag fel?
/Klas
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:12Fredrika, du har förstås rätt i att all tonvikt ligger på metoden, men det bygger på en teknik, som också är viktig i metoden för att avgöra om man har lärt sig rätt eller inte.
Fredrika, du har förstås rätt i att all tonvikt ligger på metoden, men det bygger på en teknik, som också är viktig i metoden för att avgöra om man har lärt sig rätt eller inte.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:16Dessutom, det som är vetenskapligt publicerat av Romanov är mig veterligen tekniken och inte metoden.
Dessutom, det som är vetenskapligt publicerat av Romanov är mig veterligen tekniken och inte metoden.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:34Alltså, egentligen vill jag bara betona det här med metodiken eftersom folk (då menar jag inte dig Klas) stirrar sig blinda på en viss löpteknik medan själva träningen dit är den stora delen i det hela. Många får en bild av hur man "ska springa enligt pos
Alltså, egentligen vill jag bara betona det här med metodiken eftersom folk (då menar jag inte dig Klas) stirrar sig blinda på en viss löpteknik medan själva träningen dit är den stora delen i det hela. Många får en bild av hur man "ska springa enligt pos
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 23:06Fredrika, jag håller helt med dig om att man inte kan lära sig genom att försöka efterlikna tekniken. Det är inte så lätt ändra sitt rörelsemönster, med rörelser som går så fort. Särskilt fel blir det om man fokuserar på landningen.
Linus,
Du är väl den
Fredrika, jag håller helt med dig om att man inte kan lära sig genom att försöka efterlikna tekniken. Det är inte så lätt ändra sitt rörelsemönster, med rörelser som går så fort. Särskilt fel blir det om man fokuserar på landningen.
Linus,
Du är väl den
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 07:58Jag tycker det är lite märkligt att Romanov också lär ut "The Pose method" i en massa andra idrotter som simning, cykling, skidåkning, o s v.
Någon som kan förklara innan jag kommer med ett ironiskt nedvärderande inlägg igen 🙂 ??
Jag tycker det är lite märkligt att Romanov också lär ut "The Pose method" i en massa andra idrotter som simning, cykling, skidåkning, o s v.
Någon som kan förklara innan jag kommer med ett ironiskt nedvärderande inlägg igen 🙂 ??
Quote from Jonny Persson on 31 March 2009, 08:01Ni verkar gå kursen flera gånger om jag fattat saken rätt? Hur ofta måste man gå kursen innan Romanovs pedagogik ger det optimala resultatet?
Personligen slantar jag gladeligen upp 2000 kronor om jag blir 10-20% snabbare.
Ni verkar gå kursen flera gånger om jag fattat saken rätt? Hur ofta måste man gå kursen innan Romanovs pedagogik ger det optimala resultatet?
Personligen slantar jag gladeligen upp 2000 kronor om jag blir 10-20% snabbare.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 09:06"Många får en bild av hur man "ska springa enligt pose" och försöker anamma detta på något vis. För mig blir det jättekonstigt, eftersom pedagogiken eller vad man skall kalla det för är en så stor del i det hela, och enligt min mening det geniala med pose
"Många får en bild av hur man "ska springa enligt pose" och försöker anamma detta på något vis. För mig blir det jättekonstigt, eftersom pedagogiken eller vad man skall kalla det för är en så stor del i det hela, och enligt min mening det geniala med pose