Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 11:40"och även träna på att springa fort."
Du menar att det är därför jag inte blir supersnabb 😉 Att fuska med tröskelpassen kanske straffar sig i längden..
"och även träna på att springa fort."
Du menar att det är därför jag inte blir supersnabb 😉 Att fuska med tröskelpassen kanske straffar sig i längden..
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 11:49Pose handlar i allra högsta grad om mindre energiåtgång.
Jag tycker det känns som om de som kritiserar Pose mest är de som vet minst.
"Jag prövade och springa på tårna en gång och då fick jag ont i vaderna och det var jättejobbigt"
Nähe?
Sen fattar ja
Pose handlar i allra högsta grad om mindre energiåtgång.
Jag tycker det känns som om de som kritiserar Pose mest är de som vet minst.
"Jag prövade och springa på tårna en gång och då fick jag ont i vaderna och det var jättejobbigt"
Nähe?
Sen fattar ja
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:09Visst handlar det om fysikaliska lagar, Elastaflickan. Om du sätter upp den fysikaliska modellen för en springande människa så ska jag peka ut parametrarna som är unika och individuella beroende på person.
(Inom parentes sagt - uppebarligen - så är Roman
Visst handlar det om fysikaliska lagar, Elastaflickan. Om du sätter upp den fysikaliska modellen för en springande människa så ska jag peka ut parametrarna som är unika och individuella beroende på person.
(Inom parentes sagt - uppebarligen - så är Roman
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:00Elastaflickan, jag har varken tagit ställning för eller emot just pose, jag bara utvärderar det ni själva säger:
Fredrika hänvisade till tre studier (för övrigt de enda studierna som hittills har refererats till i denna diskussion) och hon skriver själv:
Elastaflickan, jag har varken tagit ställning för eller emot just pose, jag bara utvärderar det ni själva säger:
Fredrika hänvisade till tre studier (för övrigt de enda studierna som hittills har refererats till i denna diskussion) och hon skriver själv:
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:04""och även träna på att springa fort."
Du menar att det är därför jag inte blir supersnabb Att fuska med tröskelpassen kanske straffar sig i längden.. "
Vad tror du själv? 😀
""och även träna på att springa fort."
Du menar att det är därför jag inte blir supersnabb Att fuska med tröskelpassen kanske straffar sig i längden.. "
Vad tror du själv? 😀
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:15Det jag tror många missar/inte förstått (inte riktat till dig Fredrika, du har koll 🙂 ) är att ändrad löpteknik inte nödvändigtvis innebär förbättrad löpekonomi, som, tillsammans med syreupptagningsförmågan, är en av de viktigaste faktorerna när det gäll
Det jag tror många missar/inte förstått (inte riktat till dig Fredrika, du har koll 🙂 ) är att ändrad löpteknik inte nödvändigtvis innebär förbättrad löpekonomi, som, tillsammans med syreupptagningsförmågan, är en av de viktigaste faktorerna när det gäll
Quote from Jonny Persson on 31 March 2009, 13:38Elastaflickan: "Sen fattar jag inte vad som gör löpning så himla unikt och individuellt. Det handlar fysikaliska lagar."
Varför springer jag snabbare än du om det inte är unikt och individuellt? Varför springer Haile snabbare än jag om det inte är unikt
Elastaflickan: "Sen fattar jag inte vad som gör löpning så himla unikt och individuellt. Det handlar fysikaliska lagar."
Varför springer jag snabbare än du om det inte är unikt och individuellt? Varför springer Haile snabbare än jag om det inte är unikt
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:45Stefan: eftersom samma principer som han använder för att lära ut löpteknik även kan användas inom andra idrotter (det är därför jag propsat på att pose egentligen inte är något speciellt löpsteg i sig)
Mackan: Den stora förändringen kom för mig vid förs
Stefan: eftersom samma principer som han använder för att lära ut löpteknik även kan användas inom andra idrotter (det är därför jag propsat på att pose egentligen inte är något speciellt löpsteg i sig)
Mackan: Den stora förändringen kom för mig vid förs
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:48Jag har inga vetenskapliga studier att backa upp Pose med. Jag behöver inte det. För mig har det varit en aha-upplevelse. Jag har kännt det i hela min kropp när jag varit ute och sprungit. Eftersom jag har positiva erfarenheter vill jag gärna tipsa andra.
Jag har inga vetenskapliga studier att backa upp Pose med. Jag behöver inte det. För mig har det varit en aha-upplevelse. Jag har kännt det i hela min kropp när jag varit ute och sprungit. Eftersom jag har positiva erfarenheter vill jag gärna tipsa andra.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:51"Fia-Lotta: OCH att träna långsamt - annars får du ett kasst löpsteg med dålig löpekonomi i långsammare tempon. Viktigt för uthållighetsdistanser som ultra. Jag tror att det är viktigt att ha klart för sig vad man egentligen vill bli bra på."
Absolut - j
"Fia-Lotta: OCH att träna långsamt - annars får du ett kasst löpsteg med dålig löpekonomi i långsammare tempon. Viktigt för uthållighetsdistanser som ultra. Jag tror att det är viktigt att ha klart för sig vad man egentligen vill bli bra på."
Absolut - j