Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 22:11Jag tycker era invändningar och frågor är helt berättigade, även om jag inte tycker de är särskilt drabbande.
Den enda drabbande invändningen är ju bristen på empiriska bevis för ökad snabbhet.
Men då undrar jag, vilken annan teori om hur man ökar sin
Jag tycker era invändningar och frågor är helt berättigade, även om jag inte tycker de är särskilt drabbande.
Den enda drabbande invändningen är ju bristen på empiriska bevis för ökad snabbhet.
Men då undrar jag, vilken annan teori om hur man ökar sin
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 22:42Linus, jag håller självklart med Erik om att träningsmängd är viktigare än löpteknik för resultaten. Men det finns ju en gräns för hur mycket man kan träna. Och med ökad träningsmängd så kommer ökad risk för skador. Det var det som fick mig på fall. Framf
Linus, jag håller självklart med Erik om att träningsmängd är viktigare än löpteknik för resultaten. Men det finns ju en gräns för hur mycket man kan träna. Och med ökad träningsmängd så kommer ökad risk för skador. Det var det som fick mig på fall. Framf
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 23:35En viktig grundläggande fråga är huruvida det finns ett effektivare sätt att springa, som fungerar för alla.
Den helt dominerande uppfattningen bland experter är att det inte finns, utan att löpsteget är individuellt.
Har ni sett några bevis för det? Ant
En viktig grundläggande fråga är huruvida det finns ett effektivare sätt att springa, som fungerar för alla.
Den helt dominerande uppfattningen bland experter är att det inte finns, utan att löpsteget är individuellt.
Har ni sett några bevis för det? Ant
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 07:55vilken bil är effektivast?
en Porche 911 eller en Toyota Prius? (effektivast behöver inte betyda snabbast)Kan man springa 50k+ som Fredrika gör så borde det tyda på att man har en rätt effektiv löpstil... 😀
och
Vad sköen menas med "naturligt löpst
vilken bil är effektivast?
en Porche 911 eller en Toyota Prius? (effektivast behöver inte betyda snabbast)
Kan man springa 50k+ som Fredrika gör så borde det tyda på att man har en rätt effektiv löpstil... 😀
och
Vad sköen menas med "naturligt löpst
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 08:06Jag kan själv ha lite svårt för uttryck som "naturligt" och speciellt när man motiverar nåt med att det är det "naturliga sättet" och att det därför är bättre än allt annat. I det här fallet menar man väl oftast att ett naturligt löpsteg skiljer sig från
Jag kan själv ha lite svårt för uttryck som "naturligt" och speciellt när man motiverar nåt med att det är det "naturliga sättet" och att det därför är bättre än allt annat. I det här fallet menar man väl oftast att ett naturligt löpsteg skiljer sig från
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 08:38Förlåt det slarviga uttrycket naturligt. Jag syftade på att om evolutionen har framavlat ultramarathon som människans främsta konkurrensfördel, så verkar det rimligt att tro att det finns ett effektivt och skonsamt sätt att springa som är kommer naturligt
Förlåt det slarviga uttrycket naturligt. Jag syftade på att om evolutionen har framavlat ultramarathon som människans främsta konkurrensfördel, så verkar det rimligt att tro att det finns ett effektivt och skonsamt sätt att springa som är kommer naturligt
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 09:38Evolution förutsätter variation. För avancerade flockdjur som homo sapiens så är det gynnsamt att ha individer som kompletterar varandras styrkor och svagheter. Därför bör det finnas de som är bäst på att springa kort och fort, andra som springer långt oc
Evolution förutsätter variation. För avancerade flockdjur som homo sapiens så är det gynnsamt att ha individer som kompletterar varandras styrkor och svagheter. Därför bör det finnas de som är bäst på att springa kort och fort, andra som springer långt oc
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:00Backlöparn,
sen ska generna spridas också. Har för mig det var en studie av apor som visade hur alla heta hannarna la beslag på alla honorna. När man kollade generna på ungarna visade det sig emellertid att honorna kuckilurat med de svagare hannarna när
Backlöparn,
sen ska generna spridas också. Har för mig det var en studie av apor som visade hur alla heta hannarna la beslag på alla honorna. När man kollade generna på ungarna visade det sig emellertid att honorna kuckilurat med de svagare hannarna när
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:20Anders:
> så kanske var hällöparna överlägnsa sexuellt, vem vet.Hahahahaha!!! Nu börjar debatten ta riktigt intressanta vändningar 😉 (H:)
Backis:
> Vill man bli bra på att kasta spjut så går man till den som är bäst på det. Vill man bli bättre på att
Anders:
> så kanske var hällöparna överlägnsa sexuellt, vem vet.
Hahahahaha!!! Nu börjar debatten ta riktigt intressanta vändningar 😉 (H:)
Backis:
> Vill man bli bra på att kasta spjut så går man till den som är bäst på det. Vill man bli bättre på att
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 10:47Ha ha haaa! Roligast idag! Vad föredrar honor, den starke som drar hem käk eller den villige som finns tillgänglig därhemma 🙂
Ha ha haaa! Roligast idag! Vad föredrar honor, den starke som drar hem käk eller den villige som finns tillgänglig därhemma 🙂