Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 10:36en liten fråga efter att ha studerat alla länkarna här, när jag springer fort (jaja, allt är relativt) så är det inte så svårt att lyfta foten och sparka hälen i ändan. Men på långpassen när man ska mala på i mera trivsam fart så känns det jobbigt och lit
en liten fråga efter att ha studerat alla länkarna här, när jag springer fort (jaja, allt är relativt) så är det inte så svårt att lyfta foten och sparka hälen i ändan. Men på långpassen när man ska mala på i mera trivsam fart så känns det jobbigt och lit
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 10:39Håkan - lyftet anpassar du till hastigheten med bibehållen kadens (stegfrekvens). Du har ju antagligen kunnat se mig lufsa fram på långpassen - inte mycket till höjd där inte, eller hur...
Håkan - lyftet anpassar du till hastigheten med bibehållen kadens (stegfrekvens). Du har ju antagligen kunnat se mig lufsa fram på långpassen - inte mycket till höjd där inte, eller hur...
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 10:46ahaaa, så man ska hålla kadens 90 och så ökar man på steglängden ju mera man lutar sig framåt och därmed ökar farten?
Experimenterade lite i går på Eriksdalsbadet när jag var uttråkad på löpbandet och då höll jag på att braka in i framändan på maskinen s
ahaaa, så man ska hålla kadens 90 och så ökar man på steglängden ju mera man lutar sig framåt och därmed ökar farten?
Experimenterade lite i går på Eriksdalsbadet när jag var uttråkad på löpbandet och då höll jag på att braka in i framändan på maskinen s
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 11:18Fast tänk inte på steglängden. Tänk istället på att dra upp benet så fort som möjligt. Ju större lutning, desto intensivare/högre måste det lyftet bli för att du inte ska drutta i backen, och du kommer automatiskt en längre sträcka per steg. Titta på hur
Fast tänk inte på steglängden. Tänk istället på att dra upp benet så fort som möjligt. Ju större lutning, desto intensivare/högre måste det lyftet bli för att du inte ska drutta i backen, och du kommer automatiskt en längre sträcka per steg. Titta på hur
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 12:11Tack Fredrika 🙂
Jag ser fram emot det här med lite skräckblandad förtjusning och undrar vad jag har gett mig in på.Jag antar att det dyker upp lite mer information om när, var, hur lite senare? När jag klickade iväg mina anmälan igår så fick jag ju bar
Tack Fredrika 🙂
Jag ser fram emot det här med lite skräckblandad förtjusning och undrar vad jag har gett mig in på.
Jag antar att det dyker upp lite mer information om när, var, hur lite senare? När jag klickade iväg mina anmälan igår så fick jag ju bar
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 13:04Ja precis. Vi är preliminärbokade på Zinkensdamms IP, men eftersom det inte är klart ifall vi kan använda löparbanorna där kan det ta ett tag till med definitivt besked.
Jag kommer också försöka samordna med någon form av lunchbeställning och så efterso
Ja precis. Vi är preliminärbokade på Zinkensdamms IP, men eftersom det inte är klart ifall vi kan använda löparbanorna där kan det ta ett tag till med definitivt besked.
Jag kommer också försöka samordna med någon form av lunchbeställning och så efterso
Quote from Funbeat user on 25 February 2009, 13:30hmmm, jag tror att jag förstår hur du menar, Fredrika. Får prova vidare på torsdag då det står 15 km snabbdistans på menyn. Spännande!
Passar du på att smöra lite också så han kommer hit när jag har råd med honom 🙂
hmmm, jag tror att jag förstår hur du menar, Fredrika. Får prova vidare på torsdag då det står 15 km snabbdistans på menyn. Spännande!
Passar du på att smöra lite också så han kommer hit när jag har råd med honom 🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2009, 23:23Vad gäller lyftet, så kan ni jämföra långsam och snabbare löpning här:
http://www.posetech.com/video-old/drromanov_slow.mov
http://www.posetech.com/video-old/drromanov_fast.mov
Det är stor skillnad på hur högt foten svänger.För nybörjare som ska delta i
Vad gäller lyftet, så kan ni jämföra långsam och snabbare löpning här:
http://www.posetech.com/video-old/drromanov_slow.mov
http://www.posetech.com/video-old/drromanov_fast.mov
Det är stor skillnad på hur högt foten svänger.
För nybörjare som ska delta i
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 08:28Jag har också det problemet när jag försöker springa med kort fotisättning - det blir till en spurt. Men det är smällar man får ta när man försöker lära sig på egen hand...
En annan grej, om man springer långt med den här tekniken, kommer det bli utrötta
Jag har också det problemet när jag försöker springa med kort fotisättning - det blir till en spurt. Men det är smällar man får ta när man försöker lära sig på egen hand...
En annan grej, om man springer långt med den här tekniken, kommer det bli utrötta
Quote from Funbeat user on 28 February 2009, 09:54Jag har svårt att tro att det skulle vara särskilt jobbigt för hamstrings. Jag har inte sett någon Pose-löpare klaga på det. Fot+underben är liten och lätt. Man behöver inte heller lyfta högt. Efter lyftet fortsätter foten att pendla upp av sig själv pga
Jag har svårt att tro att det skulle vara särskilt jobbigt för hamstrings. Jag har inte sett någon Pose-löpare klaga på det. Fot+underben är liten och lätt. Man behöver inte heller lyfta högt. Efter lyftet fortsätter foten att pendla upp av sig själv pga