Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

In 1979, he started his post graduate studies at the Central Scientific Research Institute of Physical Culture in Moscow in the laboratory of the renowned Soviet Union sport scientist and coach, Professor, Vladimir Mikhailovich Diachkov. After receiving h

Från Davies College i USA, samma som Raffe El-Sayed.

Eeh, nej David, man kan säga vad man vill om Romanov och posemetoden men hans meriter är trots allt ganska tunga. Han fortsatte efter disputationen att undervisa vid universitetet till 1993, då han drog till USA. Själva avhandlingen handlade om höjdhopp.

Jag kan varmt rekommendera att gå kursen. Romanov sägs vara en väldigt bra och inspirerande lärare.

Jag tycker teorin är klockren. Går ut på att springa som vi är konstruerade att springa, och därmed slippa skador.

De afrikanska löparna har bäst teknik

Här är Gebreselassie-länken utan punkt: http://www.youtube.com/watch?v=5x6V48IIQRQ

Efter många års löpuppehåll på grund av ihållande knäproblem (trots fysioterapi i olika former) började jag för ett drygt år sedan själv så smått försöka träna in riktig löpteknik utifrån böcker och filmsnuttar av det slag som finns länkade här. Förra vår

Kan VARMT rekommendera den länk från CrossFitJournal som Klas postade - hade själv inte sett den. Klockren presentation och ett måste om man snabbt vill bilda sig en uppfattning om vad det handlar om. Om det inte funkar med Windows Media Player går det br

Tycker det skulle vara kanonroligt men som utsocknes undrar jag var det finns lämpligt (och hyfsat billigt!) boende att boka. Ingen sovsal tack, jag snarkar! (H)

Ava, det beror helt på din personliga komfortnivå.

Scandic brukar ha extrapriser över påskhelgen. Och så har vi alla vandrarhem som t.ex. Zinkensdamm, Långholmen, Af Chapman... ganska många, och de har även enkelrum. Sedan även om vi Stockholmare bor trå

Vilket bra initiativ av Fredrika G att tillsammans med CrossFitNordic anordna detta.