Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 09:54Mackan och Sandra - kan det inte vara så att alla vägar leder till Rom, typ? Jag säger ju inte att man inte blir bättre löpare av att "bara springa". För det tror jag absolut att man blir. Att träna teknik är en annan väg. Och allvarligt talat, kör ni ald
Mackan och Sandra - kan det inte vara så att alla vägar leder till Rom, typ? Jag säger ju inte att man inte blir bättre löpare av att "bara springa". För det tror jag absolut att man blir. Att träna teknik är en annan väg. Och allvarligt talat, kör ni ald
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 10:26Löpskolning har jag aldrig fattat vad det är. Är det samma sak som "teknik" eller "styrka-spänst"? Och då har jag ändå varit rätt snabb och framför allt tränat med många riktigt bra löpare. Min okunskap beror nog på att jag alltid rört mig i kretsar av t
Löpskolning har jag aldrig fattat vad det är. Är det samma sak som "teknik" eller "styrka-spänst"? Och då har jag ändå varit rätt snabb och framför allt tränat med många riktigt bra löpare. Min okunskap beror nog på att jag alltid rört mig i kretsar av t
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 10:26Jag tror framför allt på att träna mer, men också på löpskolning, prehab, stretching, styrketräning och allt man kan tänka sig för att komma åt de bakomliggande orsakerna till ett ineffektivt rörelsemönster. I fråga om att medvetet tänka på sin löpstil tr
Jag tror framför allt på att träna mer, men också på löpskolning, prehab, stretching, styrketräning och allt man kan tänka sig för att komma åt de bakomliggande orsakerna till ett ineffektivt rörelsemönster. I fråga om att medvetet tänka på sin löpstil tr
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 10:36Sandra: alldeles självklart är grunden timmarna och kilometrarna - där är vi helt överens. Teknikträning ersätter inte något annat, och är absolut ingen "genväg" för att slippa träna mer. Jag som kommer från annat håll (från dansen) är dock alltid lika fö
Sandra: alldeles självklart är grunden timmarna och kilometrarna - där är vi helt överens. Teknikträning ersätter inte något annat, och är absolut ingen "genväg" för att slippa träna mer. Jag som kommer från annat håll (från dansen) är dock alltid lika fö
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 10:43Jag ställer mig lite tveksam till marknadsföringen av POSE som en revolutionerande metod. Visst, det är jättebra att folk är beredda att förbättra sin löpteknik, men man ska inte tro att man automatiskt blir en snabbare löpare enbart genom att ändra tekni
Jag ställer mig lite tveksam till marknadsföringen av POSE som en revolutionerande metod. Visst, det är jättebra att folk är beredda att förbättra sin löpteknik, men man ska inte tro att man automatiskt blir en snabbare löpare enbart genom att ändra tekni
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 11:06Magnus, jag håller med dig ordagrant i första stycket - och marknadsföringen ger jag inte mycket för. Det är dessutom inte löptekniken som är "revolutionerande", utan egentligen själva pedagogiken. Ibland slinker det med gamla rysk-engelska slides där det
Magnus, jag håller med dig ordagrant i första stycket - och marknadsföringen ger jag inte mycket för. Det är dessutom inte löptekniken som är "revolutionerande", utan egentligen själva pedagogiken. Ibland slinker det med gamla rysk-engelska slides där det
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 11:15För egen del kan jag säga att jag har mindre problem med skador nu.
Har sprungit i två omgångar i mitt liv, ett år runt 25 och sedan de senaste 3-4 åren. Jag har alltid haft problem med knäna och konstant haft knästöd på mig.
Jag har också alltid tyckt
För egen del kan jag säga att jag har mindre problem med skador nu.
Har sprungit i två omgångar i mitt liv, ett år runt 25 och sedan de senaste 3-4 åren. Jag har alltid haft problem med knäna och konstant haft knästöd på mig.
Jag har också alltid tyckt
Quote from Jonny Persson on 11 February 2009, 11:21Fredrika: Jag reagerade mest på att du tyckte det var en klyscha att "alla kan". Annars hade jag inte lagt mig i diskussionen. För jag tycker att alla kan.
Visst gör även jag teknikövningar och det finns vinster med det. Annars skulle jag själv inte gör
Fredrika: Jag reagerade mest på att du tyckte det var en klyscha att "alla kan". Annars hade jag inte lagt mig i diskussionen. För jag tycker att alla kan.
Visst gör även jag teknikövningar och det finns vinster med det. Annars skulle jag själv inte gör
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 11:40Mackan: men jag *tycker* ju det är en klyscha. Jag kunde definitivt inte. (Det är helt okej att vi inte är överens här, jag är inte ute efter att pracka på dig eller någon annan min åsikt.)
Och om det bara vore så väl med löparklubbarna - här ska man ha
Mackan: men jag *tycker* ju det är en klyscha. Jag kunde definitivt inte. (Det är helt okej att vi inte är överens här, jag är inte ute efter att pracka på dig eller någon annan min åsikt.)
Och om det bara vore så väl med löparklubbarna - här ska man ha
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 11:45Det här måste jag försöak tajma in!
Det här måste jag försöak tajma in!