Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

Revidera målet? Det är drygt 5 månader kvar. Utan längre sjukdomar eller skador bör det inte vara någon omöjlighet.

Risken är väl att man går ut för hårt och bryter om man har orealistiska förhoppningar.
Och skulle hon nu börja träna så hårt som krävs är väl risken att hon skadar sig.
Jag tycker inte att hon idag ska ha någon måltid, utan istället träna på så mycket ho

Jo men jag hade ingen koll heller på hur fort det skulle kunna gå, innan FB tiden.
Mina mål var då att genomföra och komma under två timmar.
Har man ingen erfarenhet av längre lopp och trängsel kan det vara svårt att sätta upp egna mål.

Fredrik: Nej, precis... det är ju hela 5 månader kvar! Höj målet till 1:25 vettja, det går säkert om sjukdomar & skador håller sig borta! 😀

Ursäkta spydigheterna 😉 men för att göra en mer exakt bedömning vill jag veta "lugnoro:s" tävlingsfart, på t.ex.

Hon skriver ju själv "Anmäld till Göteborgsvarvet och hoppas på sub 1.45. Efter vår lilla privata tävling i februari ska jag in på en större operation så då får jag vila (motvilligt)".

Rimligen borde träningen bli lidande under några veckor. Jag tror att

Vad har ni emot positiva människor som är optimistiska och sätter upp tuffa mål?
Jag tycker att det är lite väl mycket negativitet här nuförtiden...

Det handlar faktiskt inte om negativitet. Det handlar om ren och skär realism. Det är nog så viktigt för att lyckas som löpare 🙂

Hoppas kan man alltid göra. Resultatet brukar bli vad det blir enligt min erfarenhet. Om man klarar målet enkelt har man satt för lågt mål!

Jag har inget emot att folk sätter upp tuffa mål. Men det ska finnas realistiska möjligheter att nå dem och det finns det nog inte i det här fallet och det bör alla veta som har sprungit ett tag.

Det vore att ljuga för henne om jag skrev att jag tror att

Håller med Fredrik, man måste våga för att vinna.
Mitt tips är flera delmål med 1.45 som ett sista som kanske uppnås om allt går perfekt.