Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

F.ö. låg väl mina km-tider på ca. 7 minuter ett halvår innan jag genomförde min första ½ Ironman på 5:25, inkl. en löptid på ca 1:50.

Men när du sprang milen på 70min, då tränade du väl inte flera gånger i veckan och hade gjort så ett tag, som verkar vara lugnoro:s fall? Jag gissar ju mer att du nyligen hade startat träna då?

Iofs bara gissar jag att lugnoro tränat ett bra tag, det vet

Jag hade tränat regelbundet i ett par å, fast jag ska väl erkänna att löpning aldrig varit och aldrig kommer att bli varken huvud- eller favoritgren.

Oj, vad många svar det blev. Jo, jag tar milen under 60, men eftersom jag aldrig haft som syfte att vara snabb så skrev jag tiden jag får när jag hinner njuta lite av omgivningen också. Det kanske är helt orealistiskt med måltiden men man måste ju sikta h

Oj mycket inlägg här som jag inte orkar tröska igenom så du kanske har fått detta råd redan?

Uthålligheten är nästan viktigare än farten. Jag skulle lägga mycket vikt vid att springa lite längre pass. Ha ett pass i veckan som du ökar 10% av tiden/vecka t

Jag håller faktiskt med Fredrik här. Varför skulle det vara omöjligt? Visst, det krävs lite jobb. Sedan att det är lite jobbigare att starta längre bak kan jag hålla med om men det är bara till att använda armbågar och ta igen tappad tid på Hisingssidan d

Det är väldigt vanligt att killar i sin bästa ålder alltid utgår från sig själva. Betänk att tiden 1:45 för en tjej motsvarar 1:35 för en kille. Plötsligt är vi inte längre på 5:00min/km.

Snälla Leif, hur tänker du nu?
Är 5-minuterstempo inte lika fort för dig och mig? 😉

Jo då, AT, men tjejer springer inte lika fort som killar. Det gör inte vi gubar heller 🙂 Så för att sätta sig in i situationen så kan man räkna om tiden enligt WAVA för att få en känsla om vilken fart det motsvarar för mig. (Fast en veterangube på 50+ ä

Helt ointressant att påstå att 50-åriga gubbar eller tjejer springer 10 minuter långsammare på halvmaran. Det där är tabeller som bara baserar sig på statistik. Sån statistik blir inte intressant förrän man har samma urval att utgå från.

Den dag det fin