Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

Va?! Jag höll ju på att tillverka en kalkylator som räknar om mina tider som svensk, till sådana jag skulle gjort om jag var kenyan. Det är ju allmänt kännt att kenyaner har ungefär samma bredd kring 30min på milen som sverige har kring 45min, så jag tänk

Dessutom, är det inte så att kvinnor är snabbare än män på distanser längre än maraton?

Du kan få dra av en kvart på maratiden Markus eftersom du är uppvuxen i Småland... 😉

Raymond: Näe.

Mackan: Tackar! 😀 Då räcker det ju med att kapa 5min, så slår jag dig Mackan!! (V)

He he, nu är Mackan på mig igen när det gäller WAVA-omräkningar :-). Jo Paula må vara bästa britt men hon har världsrekordet och är ändå över 10 min långsammare än Haile. I löpning på halvmarathon och marathon tävlar inte killar mot tjejer helt enkelt för

Leif, ja killarna är snabbare.

Men frågan är hur stor skillnaden skulle vara om det var lika många tjejer som satsade hårt? 5 minuter på maran?

Likaså finns det en faktor som gör att någonstans börjar man försämras med ålder. Men jag tror inte det är ti

Mackan, det där säger du bara så att jag ska träna lite hårdare så att jag kan göra sub 40 på milen 🙂 Vilket ju också är sant, nu ligger jag under 5mil/v och det är inte hård träning. Speciellt inte som mina flesta km är lugn distans.

Men åter till äm

För att gå on-topic. Klart det går att göra 1.45 med fem månaders träning! 🙂

Jag gjorde ju själv löpcomeback för några år sen efter en massa års stillasittade. Då med just en halvmara och en vadslagning. Jag hade tre månader på mig och föreslog 2 timma

Du Marcus med dina tider får man kanske anse att du har någon slags talang som inte bara sitter i pannbenet. Ett antagande bara 😉 .

Men jag tror också att en skadefri och målmedveten Lugnoro har iallafall chans på sitt mål.

Jo. Viss talang har jag men pannben och envishet är mina största talanger.

Tack. 🙂