Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLättere= snabbare?
You need to log in to create posts and topics.

Håller med om att målet verkar smått orealistiskt. De nuvarande tiderna påminner om mina och jag sprang halvmaraton i höstas på drygt 2.20. Målet till nästa halvmara i maj är satt till under 2.10 - att ytterligare kunna kapa nästan en halv timme till känn

Jag har inget emot höga mål, det är ju bara kul om andra satsar lite. Hon får som jag skrev även gärna höja målet till 1:25, vilket nästan är elitnivå på damsidan. Men varför redan om 5 månader? Sätt 1:45 som mål 2010 och 1:25 år 2015. Det skulle jag gill

1:45 på en halvmara är ingen orimlig tid att uppnå inom fem månader med ändamålsenlig träning. Låt ingen demotivator påstå något annat!
Det blir mycket bättre om vi stöttar henne med träningstips och hjälp för att hon ska kunna nå sitt mål.

Nu lät du väldigt osvensk, Fredrik: bra! 🙂

Fredrik, du missar att hon håller 7min-fart idag. Visst är 1:45 möjligt för vissa på ett halvårs träning, men då startar man inte på ett såpass långsamt tempo. Då har man bättre grundkondition, talang och förutsättningar helt enkelt, reser sig ur soffan o

Om du hade haft rätt så hade jag inte klarat av mycket av det jag genomfört...

Ahh, så du menar att du kände dig beroende av träning, körde löpning, simmning, combat och styrketräning varje vecka och höll på så ett bra tag. Tempot på distanspassen låg på närmare 7min/km. Sen plötsligt gjorde du halvmaran i 5min-fart 5 månader senare

Fredrik, det räcker ju inte att hon har en kapacitet för 1.45. Med tanke på trängseln och hennes startposition så måste hennes kapacitet vara bra mycket bättre än 1.45 vilket gör ekvationen ännu omöjligare. Lägg till hennes uppehåll för operationen i febr

Jag tror att det bara handlar om komfortfart.

Ok, ok. Det är väl inte omöjligt. Vi får väl avvakta lugnoro:s besked i frågan innan diskussionen fortsätter... 😉 Hon kanske egentligen kan göra milen på 50min idag, om hon tar i lite? Isåfall förbättras ju avsevärt chanserna att klara 1:45 om 5 månader.