Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMål 2009
You need to log in to create posts and topics.

Efter Vasaloppet blir det att fokusera mer på löpning och lite cykel. Då blir det någon/några lokala miltävlingar och en halvmara. Sedan efter Stockholm Marathon blir det mer cykel innan det är dags att fokusera på LL eller Berlin Marathon.

Jag siktar n

Mina mål för 2009:

1.) En veckas utförsåkning i Davos utan benbrott och ledbandsskador (funkade inte förra året)

2.) Inte missa några Vinterutmaningar

3.) Springa Lausanne Marathon utan fondue före eller efter (ska man nu bränna 4000 kcal så ska man ju

Har inte bestämt några konkreta mål för 2009 ännu. Vill föbättra min tid på öppet spår från förra året. Köra ett långlopp på MTB. På löpsidan lyser dock målen med sin frånvaro. Visserligen har jag ett mål från detta året som ännu inte är uppfyllt och som

Genomföra min första Triatlon (jobbet arrangerade en i juni förra året och har tänkt göra samma sak i år så nu är det dags att prova på) mest för att se om jag öht klarar det.

Lidingöloppet skulle jag vilja testa någon gång, så varför inte 2009?
Just nu

Mål 2009
- 5 km under 27:30 min.
- 10 km under 55 min.
- Klara Göteborgsvarvet under 2:15.

Eventuellt delta i Lidingö-loppet.

Rehabilitera överkroppen så att jag kan ta upp vindsurfingen igen på allvar. Blev bara tre pass i år pga av skador.

Mål för 2009, hm...

Förutom det 40-tal orienteringstävlingar och diverse triathlontävlingar som är "standard" så sticker följande ut i kalendern:
- Vasaloppet (nionde loppet)
- Göteborgsvarvet (tredje gången gillt)
- Stockholm marathon (aldrig sprungit

Jag är inte riktigt klar med nästa års mål, men här får man ju en bra spark i baken:-) En väg till att uppfylla målen är självklart att hålla sig skadefril.

Konkreta mål
Gbg-varvet PB 1.26
Marathon sub3, men jag springer troligen Sthlm med flagga 3.15
Ir

Att finna ett mål för 2010.

Jag gillar ditt mål, Annika. (t+)

Mina mål:

Halvvasan - överleva

Gbg-varvet - sub 2:20 (var det jag som sa det där?)

Sub 60 på milen

Lidingöloppet - kanske. Bestämmer mig under sommaren beroende på hur det går med träningen.

Mål för 2010 satte jag upp redan i april 2006 (;))i samband med att det diskuterades på Puls.se (det råkade visst vara jag själv som startade diskussionen...)
http://www.puls.se/forums/thread.cfm?id=300550

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Lit