Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Bertil, tack för den, inte illa!

Undrar om det beror på vilken typ av mål? Sluta röka t.ex. brukar ju anses hjälpa om omgivningen känner till målet.

Jag är bara road av all energi och funderade på var den kom ifrån - inkl min egen.

Sen är jag också nyfiken på upplägget och delmålen, typ:
april sub39, maj 38, juni 37, juli sub36? Vilka intervaller skall köras däremellan och på vilka tider.

Men jag

Det är skillnad att bygga o bli halvstark. Kunde jag klara milen under 37 när jag vägde 85 kg o tog 125 i bänk, trots att jag fokuserade på 400 m, kan säkert andra klara milen på 35 utan att behöva vara trådsmala. Jag hade ingen särskild talang, o sprang

Hur gammal var du när du gjorde sub 37 Anders? Har du testat hur det är att sätta igång med löpning efter 10-12 års uppehåll och springa snabbt?

Jag gjorde uppskattningsvis lite under 32 när jag var junis men efter det uppehåll jag hade på över 10 år så

Det finns ett svenskt par Åsa + Georg Hällstorp som vinner tävlingar i kroppsbyggnad.
Båda har också kommit över 200K på 24H.

Har dom gjort milen under 35 från noll på fem månader K-G?

Lite som Anders.
Noll löpning under 12 år.
1 år senare klarade jag sub. 35 minuter med någon ynka sekund.
Ålder 45.
Jag satsade 25 år tidigare på 400 meter.

OBS! Jag vägrade styrketräning. Svällde alldeles för lätt.

PS. Så är man bra på 400 meter så lös

Bra där K-G även om det är viss skillnad på 1 år eller 5 månader. Det krävs absolut inte raketforskning eller några enorma träningsmängder för att gå under 35 minuter men det gäller att vara ödmjuk för det som kan hända med kroppen när man ska pressa sig

När jag började om tog mig första km 25 minuter.
Var ju dömd till ett liv i rullstol.
Så jag tog det enormt försiktigt från start.

Stooor skillnad på att klara 125kg vid 85 kg kroppsvikt och 150-160kg vid 80kg.
Det ena är medelmåttigt medan det andra kanske är att jämföra vid 35 på milen. Dubbla kroppsvikten är ett elitmotionärs resultat men långt från elit.
Jag skulle vilja se den s