Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Anser mig vara rätt bra cykeltränad och inte helt pjåkig på att springa heller. Gjorde en halvkuperad mil på 36:59, hade dock inte löptränat på ett tag före tävlingen.

Men att som nybörjare knäcka den tiden med 2 minuter tror jag kan bli tufft, jag va i

Det härliga med löpning är att det sätter alla "urstarka jag ger mig aldrig" på plats. Löpning handlar inte bara om att vara tjurig. Det finns inga genvägar, det kommer aldrig gå med 35 min… sorry!
Vilka andra framgångar har du nått med din inställning? m

Martin Ekström:

Citat: "4 set på 12 reps på 100kg i bänk motsvarar åtminstone 140-150kg i ett maxlyft, för många 160kg+
Det tillsammans med sub 35 på milen gör dig till ett genetiskt freak.
Jag gissar dessutom att du gör det RAW.
Har själv bakgruind i s

Bertil Lundell:

Tackar för länken! Det ser ut som om detta blir den största lärdomen av denna tråd.

Jag måste bara fråga, lyfter du enbart skrot eller tränar du också ngt kampsportsliknande med annan kondition? För till exempel boxare kan ju vara riktigt grymma på halvlånga löpningsdistanser trots att de bär en del extravikt och samtidigt är väldigt sta

Maugwa

Kommer du att registrera din träning någonstans? Kommer du att tävla och på så sätt visa på att delmål på vägen uppnås? Kommer vi att få se tävlingsresultat?

Bara med tanke på trovärdighet.

Resultat bakom anonymt alias på internet ifrågasätter jag gärna.
För att relatera lite: dubbla kroppsvikten RAW i bänk är ett bra styrkelyftsresultat. Magnus Samuelsson klarade vid kroppsvikt 150kg, 295 i bänk alltså ej dubbla. Inte heller Martin Lidber

Det är en vanlig tanke: Tänk om jag hade tränat som Gunde då skulle jag också ha massor av medaljer. Det är bara det att det gäller att göra det, annars har man inga medaljer.
Jag har nått alla mål jag har satt upp i mitt liv, de kanske enligt dig har var

Det är lite som när man hör folk säga att de gjorde 10 km terräng med packning på 36 min. när de gjorde lumpen. Grrrrr, störande. Men det är klart några gjorde det nog.

Magawugga:

http://online.styrkelyft.se/web/ShowRanking.aspx

Kolla in rankingen på Classic Bänkpress (dvs utan hjälpmedel) för herr senior i -83 kgs klassen.
Ditt resultat är Bäst i Sverige med 10kg....

Grattis!!!!

Och de här killarna lubbar inte m