Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:05Är det bara jag som tror att Love är något stort på spåret här?!
Maugwa skulle nog må bra av lite styrketräning, vad jag kan läsa mig till verkar han vara en ganska klen kille. Framförallt när det gäller axlar, armar och bröst. Nä, jag tror som Love att
Är det bara jag som tror att Love är något stort på spåret här?!
Maugwa skulle nog må bra av lite styrketräning, vad jag kan läsa mig till verkar han vara en ganska klen kille. Framförallt när det gäller axlar, armar och bröst. Nä, jag tror som Love att
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:20Själv sprang jag 5 km på 15:30 när jag var tolv. På tävling. Det tog ett par år att inse att banan inte var så noga kontrollmätt. (Sisådär fem år senare kunde jag pressa mig nedåt 16 minuter på 5 000 m.)
Själv sprang jag 5 km på 15:30 när jag var tolv. På tävling. Det tog ett par år att inse att banan inte var så noga kontrollmätt. (Sisådär fem år senare kunde jag pressa mig nedåt 16 minuter på 5 000 m.)
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:24Jag tangerade svenska rekordet på 100 meter 1959.
I alla fall enligt överfuriren.
PS. Lennart Strandberg - 10.2.
Jag tangerade svenska rekordet på 100 meter 1959.
I alla fall enligt överfuriren.
PS. Lennart Strandberg - 10.2.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 11:00Med rätt förutsättningar är det säkert möjligt för TS att göra "milen på <35 min". T. ex. genom att springa på någon av mina gamla hemmabanor:
- 5km-slingan i Järavallen (norr om Barsebäck, Skåne) är egentligen ca 4,3 km.
- 2,5 km-slingan i Lödde Sandskog
Med rätt förutsättningar är det säkert möjligt för TS att göra "milen på <35 min". T. ex. genom att springa på någon av mina gamla hemmabanor:
- 5km-slingan i Järavallen (norr om Barsebäck, Skåne) är egentligen ca 4,3 km.
- 2,5 km-slingan i Lödde Sandskog
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:07Måste verkligen hela milen göras i ett sträck? Det kan bli lättare om man delar upp det på 1,4 km-snuttar, en per dag i en vecka.
Dessutom finns det ju andra milar än den svenska (som väl också var 688 meter längre innan anpassningen till SI?). Väljer man
Måste verkligen hela milen göras i ett sträck? Det kan bli lättare om man delar upp det på 1,4 km-snuttar, en per dag i en vecka.
Dessutom finns det ju andra milar än den svenska (som väl också var 688 meter längre innan anpassningen till SI?). Väljer man
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:25@Maugwa S
Jag har lite för liten kunskap om vilka möjligheter man kan ha som människa att komma ner till den tiden så pass snabbt, för att kunna svara vederhäftigt på din fråga om tiden men jag känner ändå någonstans att det är möjligt att klara mycket m
@Maugwa S
Jag har lite för liten kunskap om vilka möjligheter man kan ha som människa att komma ner till den tiden så pass snabbt, för att kunna svara vederhäftigt på din fråga om tiden men jag känner ändå någonstans att det är möjligt att klara mycket m
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:56Sylvia och andra som tror på Maugwa:
Jag noterar efter en ovetenskaplig kontroll att de som tycker diskussionen blivit för kritisk är de som generellt springer milen runt 50min.
Alla som är kritiska är sådana som inte nöjer sig med att bara springa sub40
Sylvia och andra som tror på Maugwa:
Jag noterar efter en ovetenskaplig kontroll att de som tycker diskussionen blivit för kritisk är de som generellt springer milen runt 50min.
Alla som är kritiska är sådana som inte nöjer sig med att bara springa sub40
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:21Du ger dig inte Niclas. (t-)
Jag har pers. under 35 och jag tycker liksom Sylvia att det varit väl många påhopp.
Vilket av mina inlägg har varit påhopp på Maugwa.
Du ger dig inte Niclas. (t-)
Jag har pers. under 35 och jag tycker liksom Sylvia att det varit väl många påhopp.
Vilket av mina inlägg har varit påhopp på Maugwa.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:50Mycket Jante här..... Har man självkänsla kan man avfärda tokiga ambitioner med ett garv och en axelryckning, har man inte det blir man grinig...
Många får jobba stenhårt och målmedvetet i många år för att nå sub 35 på milen, andra gör det aldrig. Sen f
Mycket Jante här..... Har man självkänsla kan man avfärda tokiga ambitioner med ett garv och en axelryckning, har man inte det blir man grinig...
Många får jobba stenhårt och målmedvetet i många år för att nå sub 35 på milen, andra gör det aldrig. Sen f
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:54Kan man förbättra sin miltid genom att vara mer kritisk? 😉
Kan man förbättra sin miltid genom att vara mer kritisk? 😉