Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Hans

Det beror väl helt på vilken utgångspunkt man har. Är man vältränad redan så är inte ett maraton på under 4 timmar ett avlägset eller ens speciellt svårt mål.

Jag kan ställa upp frivilligt och springa brevid för jag har batteri i min GPS

"Love, den klöassiska taktiken att ta det lungt vid sista, vila lite och stämpla spring fort som f-n? Smiley"

Svar:

Japp självklart! 😀
Jag gick tom. fram till spurten och det tog flera minuter 😉 Tror jag hade sämst tid av alla på hela tävlingen på den

För en annan finns inte tanken på att kunna göra under 35 på milen.

Har själv sagt att när jag kommer under 38, om jag någonsin gör det, ska jag sluta med löpning =) (mest på skoj kanske)

Vilken specifik träning bör jag köra för att få ut det mesta och

avlägsna, på gränsen till omöjliga mål, kontras väl med en serie lättuppnåeliga delmål?

Mikael: Tränar du någon styrka för tillfället?

"Percy Cerutty’s standards for runners, from marathoner to miler:
One-arm Swing @ 33-50% of bodyweight
Cheat Curl @ 75% of bodyweight (OK to use hips to initiate movement)
Bench Press @ bodyweight
Deadlift @

Kör på gymmet en gång i veckan och lite situps, armhävningar och situps hemma när andan faller på 🙂

själv springer jag milen på typ 51 minutere. Men då har jag inget mål, bara att klara halvmaran men men så länge du har viljan så kan du klara det.

problemet är väl att det är lätt att dra på dig skador eftersom du är så ivrig att springa. Stor risk för

Jag är lite besviken, hade hoppats på fantastiska framsteg vid detta laget. Jag ger dig nollkommanollnoll procent chans med denna träningsfrekvensen 😉

Hur går det med träningen och resultaten?