Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Jo, om du sprungit milen på 40:08, så har du garanterat sprungit 5 km på 20:04 eller snabbare.

Tack Simon. Har inte hört talas om den distinktionen förut.

Mikael,

Livet är inte rättvist, vi har olika förutsättningar och somliga kallar det talang.

Min historik är ganska lik din. Min löptalang är mycket måttlig men jag är ganska lämpad för en del andra aktiviteter.

Trådskaparen tolkar jag som stark och lät

Talang hit och talang dit, mycket handlar om pannben och att träna rätt. Och att inte ställa in ett pass för att gps-klockans batterier är slut. Det är för jääävla dåligt.

Tomas

Tror man inte kan man inte. Japp!
Tror man så kanske man kan!

Ptja, när vi ändå är igång och frågar om potential:

Jag började springa regelbundet för 1½-2 år sedan. Innan året innan hade jag kört mycket spinning och tidigare i livet spelat på hög nivå inom juniortennisen.

Maj 2010 sprang jag 21,1 km @ 01.47.29 -

Ptja, när vi ändå är igång och frågar om potential:

Jag började springa regelbundet för 1½-2 år sedan. Innan året innan hade jag kört mycket spinning och tidigare i livet spelat på hög nivå inom juniortennisen.

Maj 2010 sprang jag 21,1 km @ 01.47.29 -

Ett väldigt bra tips är att kontakta en friidrottsklubb för att träna tillsammans med deras långdistansare. Träning för banlöpning på 5-10 000 m är inte alltid samma som att samla maximalt med distans eller förbereda sig för marathon o ultralopp.

Hade du varit kille hade du kommit ner under 40 på milen. Varvet på 1:30 vore väl inte omöjligt.

Magnus: "Hade du varit kille hade du kommit ner under 40 på milen"

Jag förstår inte, varför skulle det vara någon skillnad?