Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Jo, 3-timmarspass kan man nog med fördel hoppa över. 35 på milen är fortfarande ett närmast utopiskt mål att nå på så kort tid, och svårt nog att nå överhuvudtaget.

Eller så är jag bara talanglös...

Förra årets bästa resultat inom friidrotten på 10 000m låg runt 30-31 och jag tycker det låter lite väl optimistiskt. Men han har ju bestämt sig för att köra på det, så det är väl bara att plocka fram länkarna till idrottskadecentrum eller vad det nu hete

Där sa Annica något bra, jag tycker du redan nu skulle kontakta en sjukgymnast och en tränare för att få hjälp med tränings upplägg, styrkeövningar, skadeprevention och rehab. Så kanske din kropp håller ihop lite bättre.

Fixa även en dietist som ger dig

Maugwa, Om du är på riktigt så önskar jag lycka till på alla sätt. Om du börjar logga din träning så skulle detta bli en otroligt inspirerande tråd att följa för många och du kommer att kunna få massor med kvalificerade råd.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=925859

Ovanstående tråd fanns för inte så länge sedan.

Jag har nog ungefär samma uppfattning som Markus. Om de 21 på 5km någotsånär verkligen motsvarar förutsättningarna idag så är under 40 till sommaren bra men fullt görbart.

Från 39 och neråt kommer jag i stigande grad bli imponerad, till den grad att 35 k

Glöm inte att det är dä-la skinnad på 21:00 och 21:59. Rejäl skillnad på 21:00 o 21:30 för den delen också.

Jag skulle kunna släppa ungefär 3 kg fett till, men efter det så är iallafall fettprocenten så pass låg att det inte är nyttigt att ligga lägre.

79-80 kg kommer att vara min absolut lägsta vikt. Jag måste ju fortfarande kunna göra 12 reps * 4 100 kg bänk

Maugwa, det är inget fel att sätta höga mål, men du verkar inte ens själv tro på det du gör? Redan har du sänkt målet till 38.

Ja, vad säger man? Om Maugwa:s chanser redan var 0% blev de väl -10% nu när han tydligen satsar på bänkpress också, och därmed tänker bibehålla åtskilligt antal långlöpelitsöverviktskilon. Ändrar du dig inte på denna punkt kommer du inte nå sub 35min om d