Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 35 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Ett stort problem med övervikt är att det kostar extra syreupptag för att bära med sig dessa kilogram.

Ett ännu större problem med muskler som övervikt är att de utöver sin egenvikt dessutom själva förbrukar syre när de rör sig.

Du kommer ha dragit på dig en skada om 6-8 veckor om du börjar med den träning som krävs för att nå 35 min på 5 månader! Du kommer inte nå 35 min inom de närmaste 3 åren!

Magnus: Bara för att jag är fantastiskt nöjd med 38 betyder det väl inte att min målsättning förändrats? Och tro på mig själv? Min tro på mig själv är totalt oförändrad, strax under 40 är mycket rimligt för mig, sen om min målsättning är 35 är en annan sa

Härlig inställning! Visa dem bara!

Vad tar annars eliten på milen i bänkpress?

Av ren nyfikenhet var jag inne och tittade i din träningsdagbok, men där fanns ingenting att se, vore oerhört kul att kunna följa din utveckling, om inte annat för att se om du eller dina kritiker har rätt!

Vad gör bänkpress-eliten på milen?

Det är inga fel med höga (men rimliga) mål men jag är lite nyfiken på hur planen ser ut för att nå dit. Finns det någon plan eller är 35 minuter om fem månader ett önskemål och inte ett mål?

Man kan ju ha 35 minuter som mål och 5 månader som önskemål...
😉

Kanske ska tillägga att det är ungefär så jag tänker kring mina mål - säg milen sub 50 inom två år vilket ger ett mål på att springa milen 1½ snabbare i år. Fixar jag att kapa 3 minuter redan i år så får jag justera det långsiktiga målet. 😀

När det gäll

...eller 35 minuter en vision och 38 minuter ett mål.

Hur eller hur så lycka till. Höga mål har man inte "dött" av. 🙂