Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

(V)
Bra jobbat, Åsa!

Nu slirar jag ut på sidospåret igen, MEN jag undrar bara. Det 22 veckors programmet är ju för att NÅ milen under 60 minuter om 22 VECKOR! Hur kan andra passet se ut såhär då:

Löpning - Lätt. 35 min
33 - 38 min
Lätt distanslöpning. Lätt men inte slött.

Fredrika, Fia-Lotta, Christer, Mimmie: tack! Jag ska justera så gott jag kan...

Ska nog försöka göra som du säger Fredrika, köra samma tider som i programmet men ta den hastighet jag själv klarar av!

Tack!

Jenny, nu vill jag inte vara tristtanten här men om det är Daniels program för milen som du följer så är en förutsättning för det programmet att du redan springer milen kontinuerligt. Det är alltså inget riktigt bra startprogram utan mer ett "fila på mile

Annika: tack, jag har inte kommit igång att springa milen kontinuerligt, men jag springer den utan problem på under eller runt 70 minuter. Men tror ändå jag ska köra programmet och ändra lite så det passar mig.

När det blir riktigt tungt har jag några saker som jag tänker:

1) När det är tungt så att det gör ont tänker jag att det bara är bra, för det är då jag blir starkare.

2) Sen brukar jag tänker tillbaka på tiden när jag kämpade för att kunna springa 10 km

Förra sommaren tänkte jag "Abborrbacken, Abborrbacken, Abborrbacken; det här är inte Abborrbacken här får jag inte ge upp ...."

Sedan tänkte jag "I Abborrbacken får jag gå ..."

Jag har sprungit hyfsat regelbundet sen våren -06. Ända fram till nu har jag nästan bara sprungit i behagligt tempo. Rundorna har ändå blivit både fler och längre med tiden, samtidigt som medelpulsen sjunkit betydligt och farten ökat. Jag har ändå lyckat

nu på halvvasan tänkte jag bulle och choklad så fort det blev jobbigare och det funka förvånansvärt bra