Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:05Jag vänder mig mot David P:s betoning av fettförbränning här i löpgruppen. Det är säkert nödvändig förmåga för långa linjelopp på cykel. Men för löptävlingar upp till 2 timmar räcker ju glykogenet, så för dess "korta" övningar är väl detta inte lika relev
Jag vänder mig mot David P:s betoning av fettförbränning här i löpgruppen. Det är säkert nödvändig förmåga för långa linjelopp på cykel. Men för löptävlingar upp till 2 timmar räcker ju glykogenet, så för dess "korta" övningar är väl detta inte lika relev
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:15Med tanke på blandningen av GAX:are, mara, ½-mara och millöpare så blir det en mix av både fett och glykogenlöpning. Vissa mer och andra mindre beroende på målsättning.
Det är givet att en bra ½-mara eller nillöpare inte har ett extremt behov av distanst
Med tanke på blandningen av GAX:are, mara, ½-mara och millöpare så blir det en mix av både fett och glykogenlöpning. Vissa mer och andra mindre beroende på målsättning.
Det är givet att en bra ½-mara eller nillöpare inte har ett extremt behov av distanst
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:19"Däremot så borde väldigt många släppa tänket kring "Slå rekordet på rundan" på träningspassen och spara krutet till loppen."
Amen !
"Däremot så borde väldigt många släppa tänket kring "Slå rekordet på rundan" på träningspassen och spara krutet till loppen."
Amen !
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:25Hur mycket snabbdistans ska man köra då? Jag uppfattar de senaste inläggen som att man inte ska ta i max förutom på intervallerna? Som det är nu, springer jag intervaller en gång i veckan, prattempo (typ 7 km) en gång i veckan och snabbdistans i blodsmaks
Hur mycket snabbdistans ska man köra då? Jag uppfattar de senaste inläggen som att man inte ska ta i max förutom på intervallerna? Som det är nu, springer jag intervaller en gång i veckan, prattempo (typ 7 km) en gång i veckan och snabbdistans i blodsmaks
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:36Byt ut kräkpasset mot ett långpass!
Byt ut kräkpasset mot ett långpass!
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 16:40Åsa, du kan få tusen olika svar på det... Jag körde Maffe tidigare dvs aldrig blodsmak eller spykänslor. Nu kör jag låg volym och nära eller vid max hela tiden kompletterat med crossfit. Raka motsatsen, kommer utvärdera sen.
Det hela beror ju på vilka må
Åsa, du kan få tusen olika svar på det... Jag körde Maffe tidigare dvs aldrig blodsmak eller spykänslor. Nu kör jag låg volym och nära eller vid max hela tiden kompletterat med crossfit. Raka motsatsen, kommer utvärdera sen.
Det hela beror ju på vilka må
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 17:07Jag vill springa fortare, men också behålla uthålligheten. För närvarande kan jag hålla på och springa länge, men det går inte speciellt fort - typ 5-tempo. Jag skulle vilja kunna springa LL på 2,37. Typ. Det tog 2,42 förra gången. Begränsar det antalet o
Jag vill springa fortare, men också behålla uthålligheten. För närvarande kan jag hålla på och springa länge, men det går inte speciellt fort - typ 5-tempo. Jag skulle vilja kunna springa LL på 2,37. Typ. Det tog 2,42 förra gången. Begränsar det antalet o
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 18:14Jag rekommenderar minst ett långpass(på helgen) under hela hösten och vintern, två pass med låååånga intervaller på tröskel.
Sedan börjar helvetet med kortare o hårdare intervaller och fart. Det förtar inte distanspasset på helgen.
Jag rekommenderar minst ett långpass(på helgen) under hela hösten och vintern, två pass med låååånga intervaller på tröskel.
Sedan börjar helvetet med kortare o hårdare intervaller och fart. Det förtar inte distanspasset på helgen.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 19:42Hur långa är "låååånga" intervaller?
Hur långa är "låååånga" intervaller?
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 19:43>Hur långa är "låååånga" intervaller?
En smula längre än "låånga" intervaller
>Hur långa är "låååånga" intervaller?
En smula längre än "låånga" intervaller